Skip to main content

מידע מסייע

מתנדבי נ.י.צ. עברו יום הכשרה בנושאי הסברת הנגישות וקבלת השונה

מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. פעילים במשך כל ימות השנה בהסברת נושאי הנגישות וקבלת השונה בפני קהלים שונים בצפון הארץ: עובדי רשויות מקומיות, קהלים מקצועיים כגון עו"סים, אדריכלים, מרפאים בעיסוק וכן בפני סטודנטים למקצועות הללו המתעתדים לטפל באנשים עם מוגבלויות.

החשוב בקהלים הנחשפים להסברת הנגישות בעמותת נגישות ישראל בכלל ובצפון בפרט הינם ללא ספק ילדים ובני נוער בגילאים השונים, החל מגיל גן ועד י"ב.

בשנים האחרונות חוברו תוכניות הסברה מקצועיות המשלבות סיפור אישי של אנשים עם מוגבלויות עם התנסות בלקויות השונות ובמושגי הנגישות.

מיזם חדש של חינוך לנגישות בעמותת נגישות ישראל תחת הכותרת "א' ב' של נגישות" לבתי ספר יסודיים התאפשר בזכות תרומה של קרן "טד אריסון"; מטרתו לייצר היכרות מעמיקה וחווייתית בין התלמידים לעולם הנגישות, דרך עולמם האישי, החברתי והחינוכי, מתוך אמונה כי לא די בהרצאות כדי להעביר את המסר ולהביא לשינוי אמיתי בדעות קדומות, סטיגמות ועמדות שליליות של המשתתפים. משום כך ההדרכות כוללות פעילות חווייתית שמטרתה להרחיב ולהעמיק את הידע בעולם הנגישות והמוגבלויות השונות ולאפשר לתלמיד לחוש, ללמוד ולחוות את הידע ומשמעותו באופן אישי, כי רק כך יושג השינוי האמיתי ביחס החברה לאנשים עם מוגבלויות.

ביום שני 9.9.13 התקיים יום הכשרה בבית קסלר בקריית חיים עבור מתנדבי נ.י.צ.

יום ההכשרה נפתח בהרצאה שכללה הסברים על התוכנית ולאחר מכן חולקו המתנדבים לקבוצות עבודה לפי גיל הקהלים וסוג המוגבלות, בכל קבוצה דנו המתנדבים והציעו רעיונות כיצד לקדם הסברה לקהלים השונים תוך התנסויות פעילות בלקויות פיזיות וחושיות.

בתום הפעילות ב"שולחנות העגולים" לוקטו וקובצו כל הרעיונות שהביאו המתנדבים למסמך שיוכל בעתיד לקדם את ההסברה בנושא נגישות וקבלת השונה וההתנסויות המעשיות על ידי קהל היעד.

תודה לליאת קיסלוביץ'מנהלת פרויקטים חינוך לנגישות בעמותה ולאוריה דהן- מתאמת חינוך והסברה, עבור ההדרכה.
תודה לבית קסלר עבור האכסניה והארוחה הטעימה ביום ההכשרה.
ומעל לכל – תודה למתנדבי נ.י.צ. על ההיענות, ההשתתפות הפעילה והמעורבות החברתית.

צילמה: צעירה נחמיאס
קבוצת עבודה של מתנדבי נ.י.צ.  הרצאה של ליאת קיסלוביץ'

הרצאה של דר' רויטל שורץ-סבירסקי 

קבוצת עבודה של מתנדבי נ.י.צ.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן