Skip to main content

נציגות "צפונית" בפסטיבל כרמיאל 2012

להקת הריקודים ממרכז הספורט של איל"ן חיפה (המאוישת ברובה על ידי מתנדבי נגישות ישראל בצפון, נ.י.צ.) מופיעה מאז הקמתה לפני למעלה מעשרים שנה בקביעות בפסטיבל המחול בכרמיאל. הלהקה הוותיקה הינה הראשונה שהביאה לארץ את הקונספט; נוגה רוזנטל, מורה ותיק לספורט בקריות ומאמן בכיר במועדון, חזר מגרמניה והביא למרכז השיקום והספורט של "איל"ן חיפה" בקריית חיים את הרעיון החדשני, קרי, ריקודים על כסאות גלגלים, בלוויית בני זוג "עומדים". למותר לציין עד כמה מוזר היה אז לשמוע, לדמיין או לבצע משימה שכזו – אשר היום הפכה לחלק כל כך טבעי מחיי הרקדנים משני הסוגים… מאז הופיעה הלהקה במסגרות שונות – הן בפסטיבלים והן בהופעות למען הקהילה ולקידום נושא הנגישות וקבלת השונה במסגרת מיזמי ההסברה של נגישות ישראל בצפון.
השנה הופיעו שני הרכבים מלהקת הריקודים על כיסאות גלגלים באולם "הורוביץ" במסגרת מיזם "אומנות 100%" ועל מגרש הטניס הסמוך. מליאת הלהקה המונה כעשרה זוגות ביצעה שני ריקודים – ואלס וינאי וסמבה, כוריאוגרפיה: מרגריטה פוליאקוב. מרגריטה מלווה את הלהקה למעלה מעשור והביאה איתה את ניחוח הריקודים הסלוניים ואת הפריצה לזירת התחרויות. מרגריטה הביאה אף יותר מכך: משמעת, עמידה בלוחות זמנים, הקפדה על איכות גבוהה של ריקוד, מבלי לעשות הנחות לא ל"יושבים" ולא ל"עומדים".
הרכב נוספת, קטן וייחודי שהופיע מקרב רקדני "איל"ן חיפה" הינו קבוצת הריקוד האומנותי תחת שרביטה של תמר סרוקה. הקבוצה פועלת על טהרת ה"יושבים" בלבד למעלה מ-15 שנים. ברור כי כאן יש צורך בהשקעה רבה בעקבות דרגות קושי גבוהות יותר, מאחר וללא סיוע בן-זוג מתנדב – נדרש מאמץ רב יותר מהיושב לביצוע תנועות הריקוד המורכבות והמהירות. הקבוצה, המונה ארבעה רקדנים, הופיעה בקטע "גלים", כוריאוגרפיה: תמר סרוקה.
ההופעה הייתה מרגשת וזכתה לתשואות חן-חן של הקהל.

קישורים לקטעי ההופעה של איל"ן חיפה:

ואלס וינאי
http://youtu.be/Wl3b23nPncI

סמבה
http://youtu.be/kQo8fMGFLe0

גלים
http://youtu.be/FAqyJbmb7Do

 

לקבלת מידע אודות התמונות, עמדו עם העכבר ע"ג התמונה

 

 

רויטל וגיורא עמודי הטווח של נגישות ישראל בצפון בתמונה משותפת

 

 

רויטל סבירסקי ותמר המרקידה בתמונה משותפת

 

הלהקה בריקוד וואלס

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן