Skip to main content

מידע מסייע

סיכום שנה במיזם "יש לי חבר והוא אחר" בגן "סביונים" בקריית ביאליק

ביום ה' 19.6.14 התקיים ביקור בגן "סביונים" בקריית ביאליק אשר ציין את סיומו המרגש של מיזם ההסברה בנושא נגישות וקבלת השונה "יש לי חבר והוא אחר" לשנה זו.

התוכנית פועלת בגני החובה בקריית ביאליק בשלוש השנים האחרונות, כפועל יוצא משיתוף פעולה בין מנהלי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב לבין מתנדבי של"מ של חברת המתנ"סים בניהולה של עדנה הברפלד. את תוכניות המיזם כתבה רחלי ברקוביץ, רכזת זהב בגן, ובשנה הראשונה הופעלה התוכנית כפיילוט בגן "השקדים" בעיר.

בשנה הנוכחית הורחבה הפעילות לחמישה גני חובה, ביניהם גן "סביונים" תחת ניהולן של הגננת הילה גלבנדורף ומתנדבת של"מ פנינה ארבל. בין השאר כללה התוכנית בגן זה פעילות מאוד מוצלחת אשר במהלכה התלמידים עסקו במגבלת הראייה; לגן הובא כלב נחייה, הילדים למדו על תיפקודו ואילופו וחוו תרגילים שונים כגון כיסוי עיניים והובלה ע"י כלב נחייה, מה חשיבותו ועוד.

 

"ליבי", הבובה דמוית הלב, המתווכת בין המתנדבת, הגננת לילדים אפשרה להם לאוורר רגשות ולהתבטא. חשוב לציין כי במיוחד ולא רק בשנה בה הנושא המרכזי במערכת החינוך הינו "האחר הוא אני", ילדי הגנים בקריית ביאליק חווים פעילויות אשר ממחישות את המגבלה ומרגשות כאחת.

 

יש חשיבות נוספת וייחודית לקיום המיזם דווקא בגן "סביונים" המוגדר כגן משולב, דהיינו גן רגיל המעניק מסגרת לילדים עם מוגבלויות בשמיעה וקוגניטיביות. עבור הילדים הללו, זו הזדמנות להיקלט במסגרת המתאימה לצרכיהם, בליווי צמוד של אנשי חינוך ורווחה.

מפגש הסיכום כלל שיחה עם הילדים, דיקלומים ושירה בשפת הסימנים, תוך שיתופה של "ליבי"; הילדים הפגינו ידע רב בנושא ושאלו שאלות חכמות

.

 

מפגש הסיכום בגן סביונים בקריית ביאליק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן