Skip to main content

מידע מסייע

קידום הנגישות וקבלת השונה במסגרת מחויבות אישית באורט קרית ביאליק

 

קבוצה זו הונחתה במרץ ובמסירות על ידי המורה הוותיקה ומתנדבת נ.י.צ. הבכירה הגב' אורנה בר-מגן. מטרת העל של פעילות זו הייתה להבין ולהכיר את האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים ולקדם את שילובה בחברה הנורמטיבית. בין היתר, הועלו במפגשים נושאים אקטואליים ועניני דיומא, אשר הקנו למפגשים הללו ערך מוסף לכל אחד מהמשתתפים; דיירי "בית קסלר" נהנו מההיבט החברתי והתלמידים למדו בדרך בלתי אמצעית על עולמם של שותפיהם למשימה עם הצרכים המיוחדים – מדהימים, מעורבים ותורמים לחברה.

 

מטרת-על נוספת, אשר היוותה נר לרגלי העושים במלאכה החשובה הייתה בדיקת הנגישות הפיזית בסביבת המגורים של "בית קסלר". התהליך לווה על ידי חבר הוועד המנהל של נגישות ישראל העומד בראש מדור התלונות של העמותה ד"ר יורם סבירסקי. התלמידים נעזרו בטפסי סקירת נגישות שפותחו בעמותת נגישות  ישראל. כדוגמה ניתן לתאר את תהליך בדיקת הנגישות באזור שבין "בית קסלר" למרכז התרבות "בית נגלר" ברח' בן צבי בקריית חיים או ציר הבילויים ברחוב אח"י אילת; לשמחת הבודקים, חלק מהמפגעים בתחום הנגישות ברחובות הללו, שאופיינו ומופו בראשית השנה – מתוקן ומשופר בימים אלו במסגרת השיפוצים הכלליים במרחב, כחלק מתהלך הקמת המטרונית. השיפורים הללו אפשרו ביקור משולב של מרכיבי הקבוצה בתערוכת ציורים ופסלי זכוכית ב"בית נגלר".

 

ראוי לציין את השינוי המשמעותי בצורת החשיבה והקבלה ואת העלאת המודעות אצל תלמידי המחויבות האישית במהלך השנה, כפועל יוצא מהפעילות המשותפת עם מתנדבי נ.י.צ. ודיירי "בית קסלר". במיוחד בא הדבר לידי ביטוי לאחרונה, נוכח ההתנהלות הבלתי אנושית והבלתי ראויה של בעל מכולת ובעל מסעדת דגים בקריית ביאליק, אשר מנעו כניסת אנשים עיוורים עם כלבי הנחייה המלווים אותם וזכו לגינוי חריף מצד התלמידים על התנהגותם ובגלל העבירה החמורה שעברו על החוק. במהלך השנה התלמידים הפנימו את ההכרה כי לאנשים עם צרכים מיוחדים מגיע שוויון זכויות כלכל אזרח, בחיי יום-יום בכל מעגלי החיים – כמוטיב מרכזי שעבר כחוט השני במשך כל המפגשים בשנה"ל תשע"ב.

המתנדבים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן