Skip to main content

קריית ביאליק זכתה בפרס החינוך היישובי לשנת 2012

הטקס התקיים במעמד מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר ועדת הפרס, יגאל צרפתי, וראשי הערים הזוכות: 
ראש עיריית אריאל, אליהו שבירו, אליו התוולתה דורית נחמן, רעייתו של ראש עיריית אריאל לשעבר רון נחמן ז"ל, משה סיני, יו"ר ועדת הפרס בשלטון המקומי, ד"ר יחיאל לסרי ראש עיריית אשדוד, בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, אלי דוקרסקי ראש עיריית קרית ביאליק, סימון אלפסי ראש עיריית יוקנעם, אילן שוחט ראש עיריית צפת.

 

שר החינוך, הרב שי פירון, בטקס בערב הענקת הפרס: " לרשות המקומית יש חשיבות גדולה ככלי חינוכי מרכזי לפריחת החינוך בישראל. משרד החינוך מתווה את הדרך ומפקח, אבל אנשי החינוך ברשויות הם אלו שנמצאים עם הילדים של כולנו יום יום. נעשה ככל שניתן כדי לעזור לרשויות המקומיות להצליח."

 

 יודגש, כי על הפרס התמודדו 17 רשויות.  ההחלטה על בחירת הרשויות הזוכות התקבלה לאחר שוועדת הפרס ערכה סיורים בכל היישובים וחבריה נחשפו לפעילויות ייחודיות ומרגשות, התרשמו מהעשייה, מהתרומה  הערכית – החינוכית, הרחבה של ראשי היישובים  והמנהיגות החינוכית שבהם.
היישובים הזוכים בלטו והצטיינו בפעילויות ייחודיות: קליטה מיטבית של ילדי עולים, אימוץ אוכלוסיות תלמידים מיוחדות והעצמתן במסגרת בתי הספר הרגילים, עיר מנגנת, העמקת המנהיגות החינוכית ופיתוח מרכז ארצי לפיתוח מנהיגות, עשייה המשמרת ערכי חברה תרבות ומסורת, שיפור סביבות הוראה ולמידה, עשייה המעודדת יזמות וחדשנות, טיפוח מצוינות ומתן מענה לשונות בין התלמידים.

 

מההיבט של פעילות עמותת נגישות ישראל ונגישות ישראל צפון (נ.י.צ.), אחד המדדים המשמעותיים שעורר התרשמות חיובית בקרב וועדת השיפוט היו פעילויות ההסברה של העמותה בנושאי הנגישות ושילוב השונה בחברה הנורמטיביות: מיזמי תחנות ההתנסות וארוחות החושים במערכת החינוך, פעילות מיזם "גם אני יכול" עם מתנדבי רפא"ל בקהילה למען צרכים מיוחדים, מיזם ההסברה לגני החובה "יש לי חבר והוא אחר" וקידום העשייה עם הנערים מהקשת התקשורתית (PDD).

מקהלת הנערים הללו, "קולות אורט ביאליק", נבחרה להופיע בטקס הענקת הפרס בשני קטעי שירה וגרמה להתרגשות רבה בקהל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראש עיריית קריית ביאליק מקבל את הפרס משר החינוך

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן