Skip to main content

תכנון אסטרטגי לפעילות מתנדבי נגישות ישראל בצפון

מאת: ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

קבוצת המתנדבים של נגישות ישראל בצפון פועלת מזה שלוש שנים בתחום הסברת הנגישות וקבלת השונה בצפון הארץ, באזור המשתרע צפונית לחדרה וכולל את חיפה, הקריות הגליל והגולן.

המתנדבים עוסקים גם בסקירות נגישות ומגיעים לקהלים מגוונים, בכלל זה תלמידי מערכת החינוך בכל הגילאים, עובדי רשויות מקומיות בצפון, סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה, קהלים מקצועיים כעו"סים, מרפאים בעיסוק, אחיות, קלינאי תקשורת ואדריכלים ובנוסף – גם ארגונים של אנשים עם צרכים מיוחדים.

הקבוצה מורכבת ממתנדבים בעלי מוגבלויות שונות ומוגבלויות "בלתי מאובחנות" – פשוט אנשים טובים וראויים ששמו להם למטרה לקדם את הנושא החשוב כל כך לכולנו, ובאזור בו זמן רב שררה שממה מוחלטת בהנחלתו.

הקבוצה נוהגת להיפגש מידי חודש באולם הישיבות בבית קסלר בקריית חיים למפגש למידה מקצועי, הכולל גם דיווחי פעילות ועשייה בשבועות שקדמו לפגישה ותכנוני עשייה בעתיד ברמה ארצית ואזורית.

לאחרונה החלה הקבוצה לעבור תהליך העצמה ותכנון אסטרטגי של אופי פעילותה העתידי, על מנת לכוונו ולהגביר את יזמות המתנדבים לאפיקים חדשים.

את התהליך מוביל מר פטריק לוי משתי"ל. לאחר פגישות למידה והכנת הרקע לקראת העשייה – כולל פגישות עם מקבלי שירות מהעמותה בצפון, נפגשו חברי קבוצת מתנדבי נגישות ישראל בצפון בבית קסלר ביום ב' 22 לנובמבר בהנחיית פטריק.

לאחר דברי ברכה והסבר, סקירת התהליך המתוכנן, הבנת הרקע להתנעתו ומטרותיו – חולקה הקבוצה לארבעה צוותי עבודה שכ"א בחר נושא נגישות אחד של העמותה בצפון בו יתרכז.

הצוותים הללו החלו כבר בגיבוש עקרונות פעולה ודירוגם לפי סדר החשיבות. ארבע ישיבות עבודה נקבעו לכל קבוצה עם פטריק בבית קסלר במהלך החודש הקרוב, ולאחריהן – תהיינה שוב פגישות מליאה בדצמבר ובינואר.

חשוב לציין כי התהליך הינו מובנה ביותר, תובעני ומחייב; כבר בראשיתו ניכרה עלייה במעורבות ובפעילות מכל המתנדבים, כולל הבעת דעות ורצון להשפיע.

ולחלק הנעים של התודות:

 תודה לפטריק על הזנקת התהליך החשוב;
 תודה ליו"ר העמותה יובל שהבין את החשיבות ואיפשר את יציאתנו לדרך חדשה ומבטיחה;
 תודה למשה, לנאוה, לשרבל, לאושרי, ויקטור, יוכי ואלימלך מבית קסלר על האכסניה המזמינה והטעימה שמארחת את העשייה המבורכת הנוכחית ואת מפגשינו החודשיים.
 ויותר מכל – למתנדבים היקרים שלי בנגישות ישראל בצפון, שעזבו ליום שלם בית, עבודה ועיסוקים חשובים כדי להתמסר לעשייה לקידום נושא הנגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן