Skip to main content

תלמידי אזרחות פעילה מליאו-בק נחשפו לעולם הלקויות והנגישות

ביום א' האחרון סיירו תלמידי סדנת הנגישות במגמת אזרחות פעילה מביה"ס ליאו בק בבית קסלר ובמרכז הספורט בקרית חיים.

זו השנה השלישית לומדים תלמידי י"א את הנושא כחלק מלימודים לבגרות בנושא בהנחיית חברת מועצת העיר קרית ביאליק ומנהלת נגישות ישראל בצפון ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.

הסיור נערך לאחר מספר חודשים בהם נחשפו התלמידים להרצאות בנושא הלקויות השונות והנגשתם ומטרתו היתה להפגישם הלכה למעשה עם עולם הנכויות האמיתי.

הקבוצה בראשות רכז המקצוע בביה"ס מר ניסן פולק חוותה בבית קסלר היכרות מעשית מעמיקה עם מעון על טהרת הנגישות עבור דייריו בעלי הצרכים המיוחדים – איש איש ולקותו האופיינית לו.

מנהל המעון מר משה דולב והמרפאה בעיסוק הגב' דליה בסל חלקו עם התלמידים את תולדות בית קסלר המרהיב ביופיו, הדגימו בפניהם אביזרים ועזרים שונים שפותחו על ידי מתנדבים מסורים מרפא"ל ופתחו בפני התלמידים באדיבות הדיירים צוהר לסוגיה כיצד נראה ומתפקד חדר נגיש.

כך הפכה לימודי נגישות תאורטיים לממשים ומוחשים בעיני התלמידים. מרגשת במיוחד היו דבריה של מתנדבת נגישות ישראל בצפון הגב' מיכל רחמים ששיתפה את האורחים הצעירים בחייה, בהתמודדותה עם לקויותיה ובאמצעי ההנגשה שאימצה לעצמה בחדר מגוריה על מנת להצליח ולעשות ה-כ-ל!

בחלקו השני של הסיור ביקרו התלמידים במרכז הספורט איל"ן. הם התקבלו בחום על ידי מנהל המרכז מר עוזי פרלה ומתנדבת נגישות ישראל בצפון הגב' נעמה שלח. מנהל מרכז הספורט סקר בפניהם את עולם ספורט בעלי הלקויות השונות ואת הצורך המתחייב להנגשת מתקני הספורט השונים והתאמת כל ענף ספורט.

תלמידי ליאו באק סיירו במתקנים השונים במרכז הספורט, סקרו אימוני כדורסל (סל-גל) וטניס שולחן ואף נטלו בהם חלק פעיל, התרשמו מפעילות בריכת השחייה לקראת האליפויות והאולימפיאדה הקרבות והפעילות הפרטנית בבריכה הטיפולית ובחדר ההתעמלות המתקנת והמותאמת אישית.

כיבוד קל חתם את הסיור; למרות השעה המאוחרת והעובדה שהסיור התקיים ביום חורפי לאחר יום לימודים עמוס, ניכרה ההתרגשות על פניהם של התלמידים שחוו את נושא הנגישות וקבלת השונה באופן אינטנסיבי ביותר בסיור לימודי מאתגר.

קישור לתמונות נוספות מהביקור

הדף של סדנת הנגישות באתר של ניסן


במרכז הספורט עם המנהל עוזי פרלה והמתנדבת נעמה שלח


עוזי מרצה על המועדון


התלמידים עם מיכל רחמים


מיכל רחמים וניסן פולק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן