Skip to main content

חופשה עם קלנועית במוסקבה

כשחשבנו, בעלי ואני, איפה נבלה בחופשה השנתית, לאחר שהחלטנו על טיול לחו"ל, הפור נפל על מוסקבה!

 

לפני הנסיעה ניסינו לברר עד כמה מוסקבה נגישה.זה לא היה פשוט.במלון שידענו שאליו נגיע, Holiday Inn Moscow – Suschevsky, אמרו ש"הכל בסדר,אל תדאגו".

ביררנו גם בשני אולמות המופעים אותם תכננו לראות, אמרו לנו את אותו הדבר: "אל תדאגו".

בקרקס מוסקבה הגדול   ובקרקס ניקולין.

 

נתחיל במטוס: ההגעה למטוס בנתב"ג היא בכסא הגלגלים הפרטי, בפתח המטוס עוברים לכיסא גלגלים צר מאוד שמותאם למעבר במטוס. ואז יושבים במקום. הליכה לשירותים היא קשה ולכן כדאי להשתמש בציוד עזר מתאים.

ביציאה משדה התעופה במוסקבה חיכתה לנו מכונית מותאמת להסעת נכים. רכב דומה לנכונית של "יד שרה". עלות שכירת הרכב המיוחד הייתה די גבוהה ולכן מאז השתמשנו במונית רגילה. בעלי "קיפל" אותי והכניס למושב ע"י הנהג. כך נסענו וחזרנו למלון.

במוסקבה אין הנמכות מדרכות מסודרות, אבל מצד שני, תמיד אפשר למצוא איך לרדת או לעלות למדרכה ולהמשיך בדרך. כמובן שבכיכר הקרמלין, במדרחוב (מדרחוב ארבאט) או בקניון ההליכה חופשית מדאגה.

אירוע של עזרה יוצאת דופן היה לנו כשהצטרכנו לחצות כביש רחב במיוחד. חציית הכביש נעשית במעבר תת קרקעי עם מדרגות (דוגמת המעבר בבנייני האומה) הבעיה הייתה, שבמקום רמפה היו שני פסים המתאימים לעגלת תינוקות או כ"ג. לי הייתה קלנועית בעלת גלגל אמצעי קדמי. ניגשנו לשוטר שעמד בצומת והסברנו לו את הבעיה.השוטר סימן למכונית גדולה לעצור ושאל את הנהג אם הוא מוכן לעזור. הנהג הסכים ויחד עם השוטר ובעלי, הכניסו אותי לרכבו והנהג הסיע אותנו לצד השני של הכביש, והמשכנו לטייל בפארק אליו התכוונו ללכת קודם.

באולמות אליהם הלכנו למופעים שוב פגשנו אנשים נחמדים. בהופעת פולקלור רוסי שהייתה מאוד יפה ועשירה בשירים וברקדנים, הוביל אותנו סדרן בדרך עקלקלה עד שהגענו לאולם, שם מאחורי השורה האחרונה עמדו וחיכו לנו שני כסאות.

במופע השני, שהיה מופע קרקס, הסדרן הוביל אותנו אל ירכתי הבמה, שם ישבנו ומשם ראינו את המופע היפה. צחקנו בינינו לבין עצמנו שאולי האריות והנמרים יבואו לראות מיהם האורחים.

מיוחד ויפה היה בית הכנסת הגדול בניהול חב"ד, בו ישנה מסעדה חלבית ובשרית. המקום מרווח, מעברים רחבים כדי להגיע לשולחן האוכל, חדר שירותים מותאם ונגיש ומעלית העולה לאולם התפילה.

לסיום אספר על החדר בבית המלון. למען האמת עוד לא ראיתי מעודי חדר רחב ידיים כמו החדר בו התאכסנו, שאין כל בעיה להתנייד בו. אסלה חזקה ונוחה בשירותים, עם ידיות אחיזה משני הצדדים ואפשרות למקלחת (שם הייתה בעית ניקוז של המים ואני מקווה שיתקנו אותה מהר).

היה זה נופש נעים, רגוע, קצר אבל מלא בהנאה.

 

 

 

שקדיה כהן ובעלה בכיכר הקרמלין

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן