Skip to main content

טיול באיטליה

מחוז אומבריה גובל בחלקו הצפוני של חבל לאציו (שבה נמצאת עיר הבירה רומא) ובחלקו המזרחי של חבל טוסקאנה.
זהו חבל ארץ הררי ברובו בעל חקלאות מפותחת בחלקיו הנמוכים, בחלקיו הגבוהים אין אפילו עצים בגלל גובה ההרים. שהינו בבית כפרי נגיש למתניידים בכיסאות גלגלים.

הבית בן כ-300 שנה היה גל אבנים לפני כ-3 שנים, ואני ביקשתי מבעלת הדירה להנגיש את חלקו התחתון. לאחר שבדקתי את התכניות לשיפוץ, הצעתי את הנגשת הקומה התחתונה למגורים גם של אנשים עם מוגבלות. בעלת הבית הרימה את הכפפה ואכן בביקורנו האחרון באיטליה שהינו בבית הנ"ל בדירה התחתונה,שלמעשה הינה נגישה.

הדירה בעלת 2 חדרי שינה, סלון, מטבח מאובזר, ושירותים כפולים כשאחד מחדרי השירותים צמוד לחדר שינה. בשני חדרי השירותים יש גם מקלחות, שבהם הותקנו מאחזי יד, גם ליד האסלות הותקנו מאחזי יד כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת. הבית ממוקם בכפר בשם LA GOGA, שנמצא ליד עיירה בשם MAGIONE, העיר הקרובה ביותר הינה PERUGIA הנמצאת כ-20 דקות נסיעה מהבית. באזור קיימות ערים יפות נוספות כגון ASSISI ,SPELLO ,FOL IGNO ,TERNI וכמו כן האזור מוקף בכפרים עתיקים עם שווקים, כנסיות, מבצרים, מפלי מים וכו'. ליד אסיזי ישנה כנסיה עתיקה בשם S.MARIA D.ANGELI שנבנתה מעל כנסיה ישנה ביותר, כדי לשמר אותה, אתר זה זוכה לביקור של מיליוני מבקרים לשנה משום שהוא נחשב לאתר מקודש ביותר לתושבים המקומיים, ולמרות זאת אינו מופיע בדרך כלל במדריכי התיירים. כמובן המקום נגיש.

ישנן עיירות נוספות מסביב לאגם TRASIMENO שהינו האגם הגדול באזור ולמעשה כולן שוות ביקור. במיוחד כדאי לבקר בעיירה בשם CASTIGLIONE DEL LAGO, בעיירה זו כמובן יש מבצר מרשים בראש ההר, הנופים משם מרהיבים והגלידה כמו בכל מקום שביקרנו מצוינת וזולה. אין צורך לציין את הקפה והפיצות הזולים בהרבה מהמחירים המוכרים לנו בארץ, וטובים לאין שעור. בנושא החניה יש לציין כי תג הנכה הישראלי עדיין לא מוכר באופן רשמי, אולם בכל רכב באיטליה יש שעון זמן שיש לכוונו לשעת ההגעה ולשים לב אם החניה המותרת הינה לחצי שעה או שעה שלמה. צריך לבדוק אם החנייה בזמן המותר הינה בחינם או בתשלום.

באזורים האסורים לכניסה, מותרת הכניסה רק לתושבי העיר או לנכים של העיר. כן בכל עיר יש משטרה מקומית שמנפקת תגי חניה, מבקר נכה מעיר אחרת חייב לשלוח בפקס את מספר הרכב שלו לעירייה המקומית לפני הגעתו כדי שלא יקבל קנס על חנייה אסורה ו/או כניסה אסורה. ישנן שעות שבהן הכניסה ברכב מותרת לכולם כדאי וצריך לברר מראש, הקנסות גבוהים ביותר כ-80 יורו. במשך חודשי העונה מתקיימים פסטיבלים רבים בנושאים שונים ומשונים הכוללים בדרך כלל מוזיקה ואוכל,זהו בידור נחמד ונעים לכל המשפחה. באגם יש פעילויות של שיט וקיט לכל המשפחה. לאוהבי הקריאה, רבים מהמקומות מופיעים בספרים :"תחת שמש טוסקנה" "ומכתבים לסנדו". אפשר למצוא מידע בנושאים אלו באינטרנט.

לסיכום טיול יפה, מעניין, לא יקר, נגיש ברובו, מתאים לנוהגים ברכב שכור ולכל הגילאים.
נאורה וישראל אבן זהב.

 

בית האבן מצדו האחר בית האבן שבו שהו נאורה וישראל אבן זהב

בניין בו ביקרו באיטליה השירותים הנגישים בבית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן