Skip to main content

טיול לניו זילנד / מיקי יעקב

בחודשים ינואר פברואר 2009 טיילתי עם אישתי בניו זילנד במסגרת טיול ארוך לאיזור אוסטרליה ניו זילנד.
ראשית על ניו זילנד-זו אחת המדינות היפות ביותר שטיילתי בהן.
בניו זילנד מגוון גדול של אטרקציות שעיקרן טיולי טבע מרהיבים וצפייה ביונקים ימיים (אין בניו זילנד יונקים יבשתיים) התושבים מסבירי פנים ונעימים וככלל קל מאוד להתמצא שם. עלות המחייה נמוכה יותר מאשר במדינות המערב אבל זה תלוי גם בשינויי המטבע.
 
נחתנו בקרייסצ'רץ שבאי הדרומי ושם שכרנו רכב שטח אוטומטי שעליו הרכבתי מנגנון יד נייד הנמצא ברשותי. (ניתן לשכור רכבים עם מנגנון יד ימני). בניו זילנד ישנן חברות שמשכירות רכבים שאינם חדשים  במצב טוב, בתעריפים זולים במיוחד. (הנחות של כ50% מתעריף החברות הגדולות)
 


נוף מאחד הצוקים

טיילנו במסלול טבעתי באי הדרומי במשך קרוב לחודש. במהלך הטיול השתמשתי חלקית בכסא גלגלים שהיה ברשותי.
 
לקראת נסיעתי חיפשתי מדריך למסלולים נגישים ולשימחתי מצאתי מדריך מועיל מאוד שנכתב ע"י אנה גיימסון בחורה מוגבלת בניידות שמתגוררת בדנידין שבאי הדרומי.
המדריך כולל כ100 מסלולים בדרגות קושי שונות ומחולק לפי אזורים של האי הדרומי. אורכם של המסלולים משתנה מכמה מאות מטרים ועד כמה ק"מ. ממליץ בחום לכל המטייל באי הדרומי לרכוש את המדריך. מאחר ואני מסתדר גם בחדרים לא נגישים לא אוכל לומר אם בכל מקום ישנם חדרים נגישים אבל ככלל המודעות לנגישות בניו זילנד גבוהה מאוד ויעידו המסלולים הנגישים הרבים שנהננו מהם מאוד.


נקודת תצפית

למי שזקוק לחדר נגיש ממולץ להזמין מראש בעיקר בתקופת שיא עונת התיירות (דצמבר-מרס).
ניתן לקבל תו נכה זמני אבל זה כרוך באישורים שונים (אני העדפתי לא להתעסק בכך ובדיעבד לא נזקקתי לתו מפני שרוב הזמן היינו מחוץ לערים ולא הייתה בעית חניה).
 
לאחר סיום הטיול באי הדרומי עברנו במעבורת לאי הצפוני שבו טיילנו עוד כשבועיים מהנים מאוד שבסיומם הגענו לאוקלנד שהיא העיר הגדולה באי ומשם טסנו חזרה מלאי חוויות.
 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן