Skip to main content

טיול נגיש בלונדון ובפיורדים

מאת: רחל פרי

התחלנו את הטיול בלונדון, הפעם רצינו להתפנק והחלטנו שלא להשתמש בתחבורה ציבורית.

שכרנו את שירותיו של נהג מונית ישראלי (המחיר לפי שעות).

ההסדר בינינו היה: הנהג הוריד אותנו בפתח האתר, אנחנו טיילנו להנאתנו במקום ובסיום הביקור התקשרנו אליו, הוא אסף אותנו שוב מפתח האתר וכך עברנו מאתר לאתר.

היתרון בסגנון טיול שכזה ברור כי נחסך מאיתנו מאמץ הליכה/התגלגלות ממקום עצירת התחבורה הציבורית ו/או ממקום החניה לאתר. הרכב שנסענו בו היה רכב פרטי שאין אפשרות להיכנס אליו עם כסא הגלגלים אך יעקב (נהג המונית) הבטיח שהוא מסוגל  לארגן רכב המותאם להסעת אנשים עם מוגבלות הרתוקים לכסא הגלגלים. 

הנהג נתן לנו שירות נפלא, עמד תמיד בלוח הזמנים, מכיר את העיר ויכול לייעץ לכם על אתרים מתאימים .(מספר הטלפון שלו למעוניינים:44-795-032-1123).

בסיכומו של עניין – לונדון די נגישה אך לעיתים הרמפות לא ידידותיות.

את הטיול בפיורדים החלטנו לעשות בהפלגה בחברת HOLAND AMERICA באוניה EURODAM.

זו ההזדמנות לשתף אתכם בכמה טיפים בנושא הפלגה מניסיון שצברנו בהפלגות קודמות ובהפלגה זו – 

התאים המותאמים לאנשים עם מוגבלות אכן כאלו. הצוות עוזר מאוד בירידה והעלייה מהאוניה לרציף, האוניה נגישה, ניתן למצוא שירותי נכים בכל רחבי האוניה ונותני השירות באוניה יודעים מהי נגישות השירות.

הקושי היחיד הוא בכך שחלק גדול מהשטחים הציבוריים והפרוזדורים מכוסים בשטיחים שכמובן מקשים על ההתניידות בכסא הגלגלים ולכן יש חשיבות למרחק התא מהמעלית. בהפלגה זו המרחק מהחדר למעלית היה 50 מטר ומנסיון זה מרחק יחסית גדול.

אם החלטתם להפליג, הקדימו להזמין חדר המיועד למוגבלים בניידות. (מספר החדרים המותאמים קטן והדרישה גדולה).

האוניה מארגנת סיורי חוף בכל נמל שבו היא עוגנת, כשהסיורים מסווגים לפי רמת הקושי. אנחנו השתתפנו בטיולים המסווגים כטיולים עם מעט הליכה וללא מדרגות, אך טיול מסוג זה גם מצריך יכולת עליה לאוטובוס.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן