Skip to main content

לונדון כן חיכתה לי

מודל לקדמה בנגישות והבנה מושכלת שעסק נגיש = עסק מרוויח

סיור קצר ברחבי מרכז לונדון מלמד מהר מאוד על התייחסות מעמיקה ומקצועית למדדי הנגישות השונים בעיר.

אותות הנגישות השונים נמצאים ברוב המקומות בהם נחוצה חלופה נגישה.

אין בכתבה כדי להמליץ לכם על אתרי בילוי ידועים, יש בה כדי לסייע לכם כיצד להתנהל בעיר בקלות ולהבין קצת יותר את משמעות הכותרת.

עם יציאתי משערי שדה התעופה "היתרו", הופתעתי לגלות כי מרבית המוניות הסטנדרטיות בעיר שמראן שומר על צביונם העתיק ונקראות "מוניות לונדון", נגישות לכיסאות גלגלים ומוגבלי הליכה.

רמפה רחבה יורדת מפתח דלת הכניסה באופן ידני ומאפשרת כניסת כיסא גלגלים, גג המונית גבוה ופתח הדלת רחב מה שמאפשר כניסה חלקה של הכיסא.

כסא המושב הקרוב לדלת נשלף החוצה ומאפשר למוגבלי הליכה לשבת עליו בעודו בחוץ ולבצע כניסה קלה למונית ללא צורך "לטפס" פנימה.

כך תזהו מונית נגישהבמרבית המוניות החדשות קיים אות נגישות בולט על גג המונית והרושם הוא שייצור המונית מלווה במתקני עזר לנגישות כסטנדרט.

הירידות לכביש במעברי חצייה וליד רמזורים נוחות ביותר עם שיפוע קל ורחב וכולל אלמנטים למניעת החלקה והתמצאות עיוורים, הרמזורים מצוידים בפעמון התראה לעיוורים.

ככל שחלפו הימים השתקפה בפני תמונה שמשמעות הנגישות בעיר מקבלת מהר מאוד מימד רחב וכולל התייחסות לדברים שבטוחני שלא כולנו חשבנו עליהם.

אם כבר לונדון אז בגדים…

כל בתי האופנה המובילים בעיר מציעים חדר מדידת בגדים מותאם לנכים רחב הכולל כניסה רחבה וספסל ישיבה בגובה מתאים,כבר בכניסה ניתן היה למצוא שלט גדול המורה על כך בגאווה-כן ,הרושם הוא שבתי העסק מתייחסים לכך בגאווה ומבליטים את הנושא.בלונדון, שלא כמו בישראל הבינו מזמן שעסק נגיש = עסק מרוויח.


רואים את המדרגה הקטנה בכניסה לחנות?

כך זה נראה מקרוב:
לחיצה על השלט שבקיר ויוצא שרוול משולש שמשמש כרמפה.

בביקורי בחנות אופנה רגילה מקבל את פני הבאים לצד פתח הדלת שלט המיועד לאנשים עם מוגבלות ועליו כתוב "לעזרה לחץ כאן" בפתח דלת החנות קיימת מדרגה שגובהה אינו עולה על 15 ס"מ.

לחיצה על הכפתור שולף מתחת למדרגה שרוול משולש שמשמש כרמפה לכיסאות גלגלים.

מדרגה קטנה, חנות קטנה, רעיון גדול! (ראו תמונות משמאל)

המלצות: "GAP" ,"H&M" ,"ZARA"

רוצים קפה?

רשתות בתי הקפה המובילות בעיר הן מבחינתי בגדר מהפכה בתחום הנגישות, רוב בתי הקפה הללו מציעים שירות עצמי ותשלום בקופה. בפתח בית הקפה ניתן למצוא שלט המיועד לאנשים עם מוגבלות ומציע עזרה ע"י לחיצה על כפתור, שניות ספורות לאחר הלחיצה מתייצב לפניך איש צוות שילווה אותך עם מגש עד הגעתך לשולחן לאחר ביצוע התשלום בקופה.

שירותי הנכים נעולים עם קודן, כשתפנה לאיש צוות בבקשה לפתוח עבורך, מייד תקבל פתק מודפס שהוכן מראש ועליו הקוד לפתיחת הדלת – כך מונעים בעצם ממי שאינו מוגבל להשתמש בשירותי הנכים.

ומה עוד??? סטרילי….איך לא.

המלצות:

"PERT A MANGER" ,"STARBACKS"

לקינוח…

כל התחבורה הציבורית במרכז לונדון נגישה, כך גם אוטבוס התיירים המסתובב במקומות המרכזיים בעיר.

סימונים בולטים על האוטובוסים מורים על כך

הרכבת התחתית בעיר הנקראת "UNDERGROUNG" לא נגישה בכל הקווים, הסבירו לקופאי את המסלול הנדרש לכם ומובטח לכם הסבר מקצועי על הסדרי הנגישות בקווים.

סעו, תיהנו – לונדון כן מחכה לכם.

 

למדור מטיילים מספרים על טיולים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן