Skip to main content

לראות את יפן עם כיסא גלגלים

טסנו ליפן – שני הורים ובננו חיים (בן 22 )המתנייד בכיסא גלגלים ממונע.

חשוב לציין שבזמן הזמנת כרטיסי טיסה, יש לעדכן את חברת הנסיעות וחברת הטיסה במידות הכיסא ולשלוח מסמך לגבי סוג הסוללה.

אנו טסנו ליפן דרך סאול עם קוריאה אייר ליין, חברה מצוינת עם שירות טוב.

ממליצה להצטרף לקבוצה בפייסבוק בשם יפן למטיילים, מידע עצום.

הזמנת חדר בבתי מלון

אין חדרים נגישים בבתי מלון לשלושה אנשים ולכן הזמנו בתי מלון ברמה של חמישה כוכבים ועדיין הנגישות היתה חלקית, הפתחים היו רחבים, אך ברוב בתי המלון היו אמבטיות ולא מיקלחונים חשוב לציין שכאשר ביקשנו כיסא פלסטיק, במלון אחד הגדילו לעשות והזמינו לנו כיסא חדש , בנוסף כיסא הגלגלים לא נכנס מתחת לכיור והיינו צריכים להיות יצירתיים על מנת לצחצח שיניים לחיים, השתמשנו בקערה גדולה אשר הבאנו מהארץ ושימשה אותנו כמעין כיור.

מעלונים בתחנות הרכבת

תחבורה ציבורית

בכל האוטובוסים היו רמפות, בכל תחנות הרכבת היו מעליות, זחלילים ועוד מגוון נגישויות. בכדי לקבל עזרה והכוונה מהצוות שבמקום יש לגשת בכניסה לתחנה לאיש צוות ולבקש עזרה (אך למען האמת ברגע שראו את כיסא הגלגלים הבינו שאנו צריכים עזרה) ומיד יהיה מי שילווה אותך למעליות וגם לרציף המיועד לכיסאות גלגלים, בנוסף לכך איש הצוות דואג לרמפה בכניסה לרכבת ובמקביל מעדכן את תחנת היעד שלך ששם אתה יורד מאיזה קרון אתה מגיע ואז מחכה בחור נוסף עם רמפה ועוזר לך לרדת ואפילו מלווה אותך עד ליציאה מהתחנה- פשוט חלום!!! אין מילים לתאר את השירות, הרצינות והדייקנות.

הזמנת מונית נגישה

נחתנו בטוקיו בשעה מאוחרת ולכן העדפנו להגיע למלון עם מונית נגישה שיש להזמין שבועיים מראש.

מקומות נגישים ברכבות הזמנו ביפן. בכל תחנת רכבת יש נציגות שלחברת

JR, יש לציין שהתהליך ארך זמן רב. במידת האפשר אני ממליצה להזמין מקומות מהארץ. השירות לפני כל נסיעה ברכבת היה מעולה, איש הצוות ליווה אותנו לחדר המתנה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים ולפני הנסיעה הגיע ללוות אותנו עד לרציף שהזמנו.

שירות שליחת מזוודות

מומלץ מאוד, עד 75 ₪ למזוודה. השירות 24 שעות לפני היציאה מהמלון ולכן יש לקחת תיק גב ובו להשאיר ציוד ללילה, כלי רחצה, פיג'מה ובגדים למחרת.

איש צוות מלווה לחדר ההמתנה ולרציף הרכבת, המקום הנגיש הוזמן מראש ביפן

מסלול בדגש על תיאור נגישות:

נחיתה בטוקיו, מלון הילטון ברובע שינג'וקו, חדר נגיש ומותאם לשלושה.

הרחובות נגישים כולל נגישות בכל רחוב גם עבור עיוורים. המסעדות והחנויות נגישות ברובן אבל מאוד צפופות.

• התחלנו בתצפית מבניין הממשלה הקרוב למלון, המשכנו ל – Uno Park, היינו בתקופת הפריחה והפסטיבל של המקומיים סביב הפריחה היה מדהים,יש לציין כי המקדש בפארק אינו נגיש אך הוא פחות מעניין ומה שיפה זה לראות את כל היפניים חוגגים אוכלים ונהנים, חוויה אחת גדולה.
    בדרך יציאה מהפארק נכנסנו לגן החיות שהיה נגיש אבל מאכזב.
  • יום טיול ב- Hakiabara

המקום שחיים חלם עליו, חיים חובב אנימה, פוקימון וכדומה ולכן ממש נהנה ברובע, ראינו הרבה בנות מחופשות שרות ורוקדות.

• יום טיול ב- Shiboya
    הצומת הכי עמוסה בעולם. עלינו לתצפית מקפה Starbucks שהיה נגיש. המשכנו לפוקימון סנטר שנמצא ב- ikebvkvro וגם הוא נגיש.

• יצאנו לטייל בפארק Yoyogi הגדוש במשפחות שהגיעו לפסטיבל הפריחה, הפארק גדול מאוד, כייפי ונגיש. ליד הפארק ביקרנו במקדש Meiji שהתקיימו בו מספר חתונות במקביל ושהיה נגיש חלקית,המשכנו לרחוב Takeshita Dori רחוב עמוס עד מאוד ללא נגישות בחנויות, לעומת זאת בשדרות Omotesando Hills שקרובות לרחוב היתה נגישות, השדרות רחבות, מרשימות ועם הרבה חנויות יוקרה.
  • שוק הדגים המפורסם, Jsvkigi מומלץ להגיע עד השעה 09:30 בבוקר- צפוף ונגיש,לאחר הביקור בשוק המשכנו לטייל באזור, שוק פירות, שוק כלי בית ומלא מסעדות סושי. המשכנו והגענו לרובע גינזה, נכנסנו לפי ההמלצות לתיאטרון הקבוקים, לא הבנו כלום, ראינו מערכה אחת והמשכנו לטייל.
  • נסיעה ברכבת לקיוטו למלון Kiyoto inn gion שנמצא ברובע גוון. החדר היה גדול אך המקלחת והשירותים היו צפופים. הגענו ולא היה כיסא פלסטיק במיקלחת ולכן הצוות הזמין כיסא מתכוונן חדש שהגיע למחרת.
  • אנו הגענו לקיוטו בצהריים ויצאנו לשוק Nishinaki market שהיה מעניין ונגיש.
    בקיוטו הרחובות, המסעדות והחנויות רובן אינן נגישות, המקדשים נגישים בצורה חלקית למעט שני מקדשים שהיו נגישים: מקדש המים ומקדש Today ji.
  • מקדש הייאן Heian shrime, מקדש שינטו, המקדש לא נגיש אבל הגן שמסביב נגיש, המשכנו לעוד מקדש ננז ומשם הגענו לשביל הפילוסופיים שאורכו 1.8 ק"מ, השביל נגיש וכייפי ובסופו הגענו למקדש הכסף Ginkakv-ji.
    ממקדש הכסף המשכנו באוטובוס למקדש הזהב שני המקדשים נגישים חלקית אך מומלצים ביותר וחובה לבקר בהם.
  • נסיעה ברכבת ל- Nara טיילנו בין המקדשים והאיילים
    מנרה המשכנו ברכבת למקדש פושימי אינראי שלא היה נגיש בכלל.
    יער הבמבוק מדהים ונגיש.
    מקדש המים נגיש.
    מסלול נגיש מסומן באמצע הרחוב

נסיעה ברכבת מהירה להירושימה

ברכבת קיבלנו תא נפרד עבור נכה ומלווה, כמובן שאת כל המקומות הזמנו ביום הראשון בטוקיו. מלון Granvia צמוד לתחנת הרכבת, המיקום היה מעולה והחדר ענק.
    ליד תחנת הרכבת יש הסעות לכל חלקי העיר ולמי שיש כרטיס JR השירות בחינם.

הגענו להירושימה בצהריים ויצאנו לפארק השלום, התחלנו במוזיאון המצמרר והנגיש ומשם לפארק שיש בו מונומנטים כמו אש הלהבה הבוערת, פסל הילדים עם העגורים מנייר והבינין הכי מזוהה בהירושימה, הבניין שנשאר על טילו והשאירו אותו כפי שהוא לזיכרון.

• מוזיאון מזדה חשוב מאוד להזמין, כמה חודשים מראש. האוטובוס שמלווה את הסיור במוזיאון מזדה אינו נגיש, אבל בתיאום מראש הם מזמינים אוטובוס נגיש בנפרד מהקבוצה, היינו המשפחה היחידה באוטובוס הנגיש וליוותה אותנו מדריכה מדהימים אין מילים!
      המוזיאון היה מרשים, מעניין ונגיש.
      המשכנו עם מעבורת נגישה לאי Miyajima, טיילנו וראינו את האי בזמן שפל ובזמן גאות. נשארנו עד השקיעה עם עוד מאות תיירים שלא הפסיקו לצלם.
    • טיילנו ברחובות הירושימה, אכלנו מהאוכל המקומי ,נסענו באוטובוס לגן יפני יפה מאוד שהיה נגיש רק בחלקו הקידמי. מהגן המשכנו לטירה, הדרך עד הטירה נגישה ויפה מאוד. ראינו את הטירה מבחוץ, התרשמנו והמשכנו.

נסיעה ברכבת המהירה – שינקסן, ל – Takayama.

• נסיעה ארוכה אבל יפה מאוד, רובה עוברת דרך טבע ובין נהרות, מפלים ופריחה משגעת. גם הפעם לקחנו מלון ליד תחנת הרכבת, לא מציינת את שם המלון כיוון שהמלון קטן יחסית למלונות הקודמים והאתר באינטרנט לא שיקף את המציאות. פה גם חווינו את האונסן, בית מרחץ ממעיינות חמים בתוך המלון, בדרך כלל האונסן משותף, במידה וחיים היה מעוניין להתנסות, הם היו נותנים לנו חצי שעה באופן פרטי.
      טאקאימה קטנה מאוד ויש מספר רחובות מרכזיים עם חנויות ומסעדות, אין מה לעשות בערב.
    • כפר היידה על מנת להגיע לכפר יש צורך באוטובוס שבדרך כלל לא נגיש ולכן יש צורך להגיע יום לפני ולהזמין אוטובוס נגיש. רוב הכפר נגיש נהננו מאוד לטייל סביב האגם.
    • פסטיבל בטאקאימה הגענו לאיזור בזכות ההמלצות על הפסטיבל, הפסטיבל מאוד מעניין, מיוחד אבל לא חייבים לישון בטאקאימה ולכן אפשר לבקר רק בשעות הפסטיבל. וכמו ביפן הפסטיבל היה שקט ומדהים!
    • חזרה לטוקיו ושוטטות ברובע שינק'וקו.
    • יום מדהים באודיבה לקחנו רכבת רגילה ורכבת מרחפת שהיתה חוויה בפני עצמה, ראינו את בניין פוג'י המפורסם, המשכנו לדגם של פסל החירות, נכנסנו לקניון עם חנות ענקית לכלבים וחתולים וראינו והופעה של רובוט ענק ומיוחד.