Skip to main content

שייט נגיש בנמלי אירופה

מאת: אלכס פרידמן

קודם כל, ברצוני לציין שאחרי ההפלגה הקודמת שלחתי למנו ספנות מכתב ובו הבאתי לידיעתם את החסרונות שציינתי בפוסט הקודם.

איני יודע אם זה מה שעשה את העבודה, אבל הרמפות החסרות הותקנו היכן שצריך וכעת האוניה נגישה כמעט לחלוטין.

הרמפות מעט צרות, אז רצוי להיות מלווה במישהו ולהיזהר. כנ"ל לגבי קומה 8 אליה מצאתי דרכי, בגלל שזה "איזור בריכה" כל הסיפון רטוב ומחליק. על מנת להיכנס לבריכה/ג'קוזי צריך לעלות כ-5 מדרגות, חוץ מהסולם הרגיל של הכניסה לבריכה.
 
לגבי הנמלים, ההפלגה שבחרתי היא איטליה, סציליה, מונטה קרלו ואיי יוון. כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם, לבעלי כסא ממונע כל העסק די בעייתי, בגלל שחלק גדול מהנמלים רחוק מהעיר, וזה רלוונטי בכל המסלולים.

אני אישית נסעתי עם שני כסאות, אחד ממונע ואחד ידני אותו השאלתי ביד שרה. בממונע הסתובבתי בתוך האוניה וכן יצאתי בנמלים בהם זה התאפשר, בשאר הנמלים נעזרתי בידני.
 
ועכשיו – לסיקור הטיול קצת יותר בהרחבה:
 
יוון, כרתים, חניאה – בפועל האוניה עגנה בנמל סודה, עיירה קטנה ופשוטה, יש כמה בתי קפה וחנויות, אך כלום מעבר לזה. על מנת להגיע לחניאה צריך לקחת מונית, מדובר בכרבע שעה נסיעה. אם כבר נעזרים בכסא ידני ומונית, ממליץ על פארק "וניזלוס", שהינו ממוקם בנקודה הכי גבוהה וממנו משקיף נוף עוצר נשימה.
 
סיציליה, קטניה – לצערי נמנע ממני לצאת בנמל זה עקב סיבות אישות, אך זה גם היה די בעייתי בכל מקרה. האוניה עגנה נמוך מהרציף, כך שבמקום הרמפות הרגילות הותקנו 2 מדרגות. גם בעיר עצמה, לפי מה שסיפרו לי הוריי, יש כבישים צרים ושבורים, מה שעושה את הסיור בעיר לקשה במיוחד. מונית היא גם לא אופציה, שכן האטרקציה העיקרית בעיר היא הר הגעש מהגדולים בעולם "אתנה", וזה מצריך הליכה מרובה.
 
איטליה, נאפולי – היציאה במקרה זה רגילה ולא מהווה בעיה מיוחדת. העיר קרובה, אך המדרכות בנויות מלבנים קטנות ושבורות, מה שגורם לטלטלות מעיקות, אך אפשר ללכת בצד הכביש וזה בהחלט סביר. האטרקציה העיקרית – חורבות העיר פומפיי, שמן הסתם אינה נגישה לכסא גלגלים. 
 
איטליה, רומא – האוניה עוגנת בנמל העיירה צ'יבטבקיה, כשעה נסיעה מרומא. האופציה הכי טובה היא לקחת סיור במונית, שאמנם עולה לא מעט, אבל שווה כל יורו. הסיור כולל את כל האתרים המפורסמים כגון הוותיקן, הקולסאום, מזרקת המשאלות ואחרים.

יש לקחת בחשבון שמדובר בהרבה יציאות/כניסות למונית, כך שהעסק קצת מתיש, אבל שווה. כמו כן, ברוב חלקי העיר נתקלים בהרבה מאותן לבנים קטנות ומעיקות. במהלך הנסיעה בעיר ראיתי מונית עם מעלון לנכים, אך איני יודע עד כמה אפשר לסמוך על זה. 
 

אלכס פרידמן על האונייה. טיול מדהים במיוחד
אלכס פרידמן על האונייה. טיול מדהים במיוחד

צרפת, מונטה קרלו – כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם, בד"כ האוניה עוגנת בלב הים ומעבירים את האנשים לחוף בסירות גדולות. משם צריך לנסוע לניס/קאן/מונטה קרלו. הפעם, לטענת הצוות באופן ראשוני וחד פעמי, האוניה קיבלה אישור לעגון במונטה קרלו.

השמחה הייתה גדולה, עד שגיליתי שהאוניה שוב עגנה נמוך מהרציף וביני ובין העיר מפרידות 2 מדרגות. צוות האוניה כתמיד היה אדיב ושני מאבטחים נשאו אותי ואת הכסא [הידני] אל הרציף, שם גיליתי את גן עדן.

מעבר לכך שמדובר בעיר יפהפייה, שופעת עושר ותרבות, זה ללא ספק גן עדן לנכים. המדרכות החלקות, הרמפות בכל מקום, המעליות השונות במקומות הכי פחות צפוים כגון מבנים עתיקים, והכול מלווה בשילוט וסימונים. כמובן גם התרבות והיחס. בשלב מסוים פשוט התחשק לי לעלות על מטוס ולבוא לנופש של שבוע במקום המדהים הזה. העיר ממוקמת על הר, כך שבמקרה הזה העדיפות היא להשתמש בכסא הממונע, יש הרבה עליות וזה הורג את המלווה לגמרי.

למחרת האוניה "סולקה" לעגינה בים בקרבת העיר, הנוסעים הורשו לרדת לחוף בבוקר והחזרה לאוניה התבצעה בסירות. עקב אותם סיבות אישיות, בחרתי שלא לרדת לחוף, כך שאיני יודע בוודאות לגבי נגישות הסירות, אך ממה שראיתי מדובר בסירות גדולות ומרווחות.
 
סרדיניה, איטליה, אולביה – סרדיניה הוא אי הנופש של איטליה, משהו כמו קיסריה/אילת שלנו. הנמל ממוקם רחוק מהכול, כ25 דקות נסיעה. הנופים נחמדים, אך לדעתי האישית לא שווה להשקיע בסיור, פשוט אין שם מה לעשות. אולי רק אם אתם בקטע של ים.
 
סיציליה, פלרמו
– עיר המאפיה. העיר ואפילו חלק גדול מהאתרים העיקריים [יפהפיים ביותר] יחסית קרובים לנמל ואפשר להסתובב בקלות. יש הרבה חנויות ובתי קפה, עיר חביבה ביותר. סיור במונית יציע לכם לבחירה שני יעדים, אחד מהם הוא הכנסייה של רוזליה הקדושה, "פטרונה דה פלרמו". מהמקום משקיף נוף מרהיב, יש הרבה דוכני מזכרות, ובכלל מקום יפה ונחמד ביותר..
 
יוון, כרתים, הרקליון – בירת כרתים. העיר [מרכז טברנות וקניות] יחסית קרובה ונוחה להגעה גם בכסא ממונע. מדובר בעיר יוונית טיפוסית, שופעת חיים ושמחה. אישית, אהבתי.

תמונות נוספות מהטיול ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק שלי: http://www.facebook.com/photos.php?id=747927877#!/album.php?aid=190337&id=747927877

שנה טובה ומתוקה לכולם! שתהיה מלאה בחופשות מהנות ונגישות!

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן