Skip to main content

המלצה לטיול נגיש: יער בארי

 

בשנות ה-30 רכשה קרן קימת לישראל את אדמות נח'אביר שבנגב המערבי. על אדמות אלה קם ב- 6 באוקטובר 1946 קיבוץ בארי, שעלה על הקרקע באותו יום יחד עם עוד עשרה יישובים אחרים בנגב. ראשוני הקיבוץ החלו בנטיעת יער בארי, המשתרע כיום על פני 11 אלף דונם באזור בתרונות הלס שמצפון לנחל גרר. קק"ל מטפחת את היער זה שנים, ולאחרונה השלימה בו את הכשרתה של דרך נופית קצרה ומרתקת, שזכתה לשם "דרך מתקני המים". בחניון המרכזי ביער, חניון נח'אביר, הותקנו שולחנות נגישים, נסלל שביל עם מתקני כושר גופני, ולידו הותקנו שירותים נגישים.

 

איך מגיעים?

 

לחניון רעים ביער בארי מגיעים בכביש סעד-רעים (מס' 232), בין סימני ק"מ 38-39. החניון נמצא סמוך לכביש. מהחניון נוסעים ב"דרך מתקני המים" שפרצה קק"ל (סימון כחול).

אפשר להגיע לחניון נח'אביר דרך כביש הגישה לקיבוץ בארי. לפני שער הקיבוץ פונים ימינה בדרך סלולה. נוסעים כ-1.5 ק"מ ובצומת פונים בסעיף הימני, המגיע לאחר כ-1.5 ק"מ נוספים לחניון.

 

חניון נח'אביר והמסלול הנגיש

 

חניון נח'אביר שוכן במקום שבו עלה קיבוץ בארי על הקרקע. במקום נותרו על עומדם בית הביטחון של הקיבוץ ומגדל המים. מסביב עוד אפשר להבחין בתעלות הקשר שהקיפו את הקיבוץ הצעיר.

בחניון סללה קק"ל שביל מעגלי נגיש באורך 350 מ'. הבטון צבוע בצבע דומה לאדמת הלס המאפיינת את האזור, והוא עובר כולו בצל עצי אורן. סמוך לנקודת המוצא נמצאים שירותים ביולוגיים נגישים.

מנקודת המוצא השביל מגיע לאחר כ-30 מ' לצומת. סמוך לה שני שולחנות נגישים. פונים ימינה וממשיכים במורד השביל. בצדו התקינה קק"ל מתקני כושר גופני. לקראת סופו, השביל עולה ומגיע לברזייה נגישה ולשני שולחנות נגישים נוספים. מכאן אפשר לצאת לכביש או לשוב עוד כ-100 מ' לנקודת המוצא.

יער בארי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן