Skip to main content

אתר ראש הנקרה – החוף הכי שקט והכי צפוני בארץ

האטרקציה המרכזית באתר הן הנקרות. הנקרות מצטיינות ביופי ייחודי . חילופי צבעים בשעות היום השונות ועם חילופי העונות. הנקרות מופיעות במיטבן בשעות השקיעה ובעיתות סערה. אורך מסלול הנקרות הטבעיות הינו כ- 200 מטר.

אתר ראש הנקרה מונגש באופן חלקי בלבד- גשר ההנגשה שאורכו כ-100 מטר מוביל בצורה נוחה, מול נוף מרהיב, אל הרכבל אשר יוריד אתכם בקלות אל מתחם הנקרות.

הרכבל התלול והקצר ביותר בעולם הוא אמצעי הגישה העיקרי אל מסתורי הנקרות. משך הנסיעה לכל כיוון כדקותיים. הרכבל יורד אל הנקרות מגובה 70 מטר מעל פני הים בזווית תלולה של 60 מעלות. הנוף הבראשיתי הנשקף מהקרוניות במהלך הנסיעה – עוצר נשימה! אנו ממליצים להצטייד במצלמות…

גשר ההנגשה נחנך ונפתח למבקרים עם מוגבלויות, ב-2012, הגשר נקרא 'חלון לים התיכון' והוא הגשר הראשון מסוגו. בגובה של כ-70 מטר ובאורך של כ- 100 מטר הוא מגיע עד הכניסה לרכבל העליון ונותן מענה לאוכלוסיות אשר התקשו עד היום להגיע אל אתר הנקרות. כמו כן, משמש הגשר גם כאתר תצפית נוף מרהיבה ומיוחדת המשקיפה ממרומי ההר והים על פני כל האזור הצפוני.

הנקרות בשל חציבתן הטבעית בסלע אינן מונגשות לגמרי. משני צידי הדרך בנקרות הותקנו מעקים. הירידה לנקרות תלולה וחלקה. ניתן להכנס עם כסא גלגלים עד לנקרה הראשונה ולצפות בה מלמעלה וכן בחלק מהנקרה השנייה. בשלב זה יש לחזור לאחור עם כיסא הגלגלים שכן שאר המסלול כרוך במעבר צר ומדרגות, המיצג האורקולי והשירותים- מונגשים.

מידע נגישות נוסף:
חניות נכים, שירותי נכים, מקומות לכיסאות גלגלים באולם המיצג האורקולי, מדרגות או רמפה תלולה בכניסה לקפיטריה

 

  

גשר ההנגשה והתצפית בראש הנקרה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן