Skip to main content

שמורת טבע מערת קשת – המלצה לטיול נגיש

התצפית ממערת קשת מרהיבה – נחל בצת ומלוא ההרדופים שבו, יישובי הגליל המערבי, חוף הים שנמתח מראש הנקרה בצפון ועד רכס הכרמל.

שתי דרכים להגיע למערת קשת:

הראשונה: לנסוע על כביש 899 פונים צפונה לכיוון קבוץ אדמית ונוסעים בכביש 8993 לכיוון קבוץ אדמית, לפניו פונים ימינה לחניון קק"ל וצועדים למערה בדרך נוחה המתאימה גם לנכים.

הדרך השניה: לעלות בכביש 899 ואחרי כ- 51 ק"מ יש רחבה קטנה מצד ימין, לעצור ולהתחיל טיפוס בטרשים על הרכס עפ"י סימון שבילים שחור עד למערה.

ניתן ללכת ולחזור באותה דרך, או לחילופין להשאיר רכב אחד בחניון קק"ל ולהמשיך במסלול קוי.

המערה נמצאת על הרכס הצפוני של נחל בצת. הזורם בשמורת נחל בצת.

להמערה היא לא בדיוק מערה, זוהי קשת אבן גדולה ומרשימה ברוחב של מטרים ספורים, המהווה שריד למערה קארסטית גדוה על רכס אדמית, בגובה 400 מטר מעל פני הים.

בתהליך ארוך ורב שנים שבו הסלע עבר תהליך המסה כימי איטי ביותר, התקרה של המערה הידקקה עד להתמוטטותה.
הטרשונים גושי סלע בולטים מעל פני הקרקע, שעליהם צועדים לכיוון המערה, גם הם תוצר של תהליך קארסטי ארוך – תהליך שבו מי גשם ממיסים את הפחמן הדו-חמצני באוויר ויוצרים חומצה פחמתית חלשה הממיסה את הגיר שעליו יושבת. עם הזמן נוצרים חללים בתוך סלע הגיר והסלע שעדיין לא הומס אלו הטרשונים שעליהם אנו דורכים.

נגישות: בשמורה שביל נגיש, שירותי נכים, חנייה נוחה וגישה מישורית.