Skip to main content

מצפה נגיש לזכר הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל

על גבעה נישאה, דרומית-מערבית למכבים, ממוקמת חורבה מוקפת טראסות, עצי ברוש ובגדרות עשויות אבני גוויל. בפסגת הגבעה משטח רחב-ידיים מפולס ומסוקל ובו שרידי מבנה בודד המכונה ח'רבת אום-רוג'מן מן התקופה המוסלמית המאוחרת. בשטח נתגלו גת חצובה ובור מים. במקום מתקיים מגוון רחב של צמחית בוסתן וצמחייה טבעית.

מראש גבעת הברושים תצפית מרשימה לכיוון מזרח, אל צפון עמק-איילון, גבעות השפלה הגבוהה ומדרונות הרי בית-אל, והמדרונות הצפון-מערביים של הרי ירושלים.

בשיתוף פעולה של עיריית מודיעין מכבים רעות, קק"ל וועדת קהילה נגישה המצפה הונגש פיזית לאנשים עם מוגבלות.

איך מגיעים

 

לגבעת הברושים ניתן להגיע ולטייל ממספר כיוונים:

כניסה לאזור הדרומי של הגבעה ולמצפה ע"ש ליפקין שחק: הכניסה היא מהכיכר בצומת דרך יאיר פרג /שד' מנחם בגין/מבוא רעות לדרך העפר המובילה לכיוון מזרח, לכיוון השדה המפריד בין הכביש לגבעה. עם הרכב נעלה בשביל המערבי (הימני) עד ל"מנחת" ואז מזרחה (שמאלה) במעלה השביל לראש הגבעה עד לחניית הנכים. ניתן גם להחנות את הרכב בחניית הכורכר למרגלות הגבעה ולטפס ברגל אל הגבעה. במעלה הגבעה ישנם חניית נכים ושביל נגיש.

כניסה לאזור הצפוני של הגבעה: כניסה רגלית משד' המכבים סמוך לבתי היישוב הראשונים (מגיעים עד כיכר רבין בכניסה למכבים, מבצעים פניית פרסה ומחנים את הרכב אחרי פארק הכלבים לכוון מערב. חוצים את הכביש בקטע הפתוח בין איי התנועה , בזהירות, ועולים לגבעה בשביל שמול החציה. שביל זה אינו נגיש.

 

מצפה אמנון ליפקין שחק

בחודש מרץ 2015 נחנך בגבעת הברושים מצפה על שמו של הרמטכ"ל ה-15 ותושב העיר, אמנון ליפקין שחק. המצפה משקיף אל רכס הרי יהודה, עמק איילון, אתר שבעבר שימש כשטח אימונים של צה"ל ונקודת שליטה ותצפית, שממנה יצאו מבצעים רבים של חטיבת הצנחנים, היחידה בה החל אמנון את שירותו הקרבי ואף שימש כמפקד בכל רמות הפיקוד.

המצפה כולל פינת ישיבה מוצלת המשקיפה על הנוף ממזרח למודיעין מכבים רעות ועמדות בהן מידע היסטורי על הגבעה ועל אמנון. ניתן להגיע באמצעות רכב או ברגל דרך הגבעה בה הוצבו גם שלטי הכוונה והסבר.

נגישות:

חניית נכים, שביל נגיש לכיסאות גלגלים, ספסל עם מאחזי יד, עמדת הסברה קולית של חברת מסבירן.

 

השביל הנגיש עם הספסל בדרך למצפה   עמדת הסברה קולית של חברת מסבירן

 

עמדת מסבירן במצפה לזכר הרמטכ"ל אמנון ליפקין ש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן