Skip to main content

פארק בן גוריון ואגם שמעון פרס בדימונה

מאת: 31 מזרח-פורטל תיירות וקהילה של הנגב המזרחי

 

פארק בן גוריון שבדימונה הינו פארק ענק של יער נטוע ובו אגם מלאכותי ע"ש הנשיא שמעון פרס ז"ל.

הפארק משתרע על כ-370 דונם של יער נטוע ואפשר למצוא בו שטחים רבים לישיבה, מגרש משחקים, מסלולי טיול בכל הרמות להליכה ומסלולי רכיבה על אופניים. אגם, פארקים ציבוריים ואמפיתיאטרון.

הפארק והאגם עומדים בכל התקנים ומוגדרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות.

בשנת 2015 פארק בן גוריון שבדימונה חודש ושודרג אחרי ששופץ מחדש בעזרתה של הקרן הקיימת לישראל ו- JNF הולנד. מלבד שיפוץ קוסמטי וניקיון המקום, נחנכו בו גם מגרש המשחקים וכל מתקני הפארק, שהותאמו במיוחד למבקרים ולילדים עם מוגבלות. מעתה כל המתקנים והמשחקים בפארק עומדים בכל התקנים ומוגדרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות.

אגם דימונה-ע"ש שמעון פרס ז"ל, הינו אגם מלאכותי בגודל של 10 דונם היושב בתוך פארק בן גוריון. קק"ל מילאה את האגם במי שפכים מטופלים ומסביבו בנתה מדשאות, פארקים ציבוריים ואף אמפיתיאטרון.

האגם בדימונה, שנבנה בשנת 2017 , נחנך ב 27.04 במעמד נציגי קק"ל הולנד, אשר תרמו במשך שנים סכומים בסך מיליוני שקלים למען הקמת פרויקט האגם במדבר.

בעתיד תוקם טיילת לצד האגם בה ייהנו המבקרים מחנויות, בתי קפה ומסעדות. בנוסף, האגם ישמש את תושבי העיר באירועים גדולים, כנסים ואף נקודות מפגש לפעילויות חברתיות.

מיקום: לצד שכונות הר נוף ונאות הללי בצפון-מערב העיר דימונה.
waze: פארק אגם דימונה ע"ש שמעון פרס

 

פארק בן גוריון בדימונה, צילום: עינת בהט  פארק בן גוריון בדימונה, צילום: עינת בהט
תמונות: פארק בן גוריון בדימונה, צילום: עינת בהט

 

 

   

תמונה פארק בן גוריון בדימונה, צילום מרחפן                                   תמונה: מגרש משחקים בפארק בן גוריון. צילום: ארכיון קק"ל

פארק בן גוריון בדימונה, צילום: אודי גת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן