Skip to main content

אכיפת חניות נכים בגבעתיים

הגיעה תלונה על תפיסת חניית נכה בגבעתיים. הפיקוח העירוני והמשטרה סרבו להפעיל גרר כדי לפנות את חניית הנכה. בתלונה נכתב, בין השאר:

"…בחזית הרחוב ישנה חניית נכה שמורה לרכבנו כולל תמרור וסימון מעטפה על הכביש. ביום …. בשובנו הביתה נמצא רכב אחר החונה בחניה ואנו נותרנו ללא מקום חניה פנוי אחר. בשיחה עם המשטרה ועם המוקד העירוני נאמר כי כל שניתן לעשות הוא לנסות ולאתר את בעל הרכב ובמידה ולא ניתן להשיגו טלפונית, לתת לו דוח. בתשובה לשאלתינו האם יגיע גרר על מנת לפנות את הרכב ולאפשר לנו להגיע הביתה נאמר לנו שזו אינה מדיניות עיריית גבעתיים!! ואנו למעשה נותרנו ברכב עד שהתפנה מקום חניה חלופי שהיה מרוחק מאוד מהבית ודרש מאיתנו מאמץ פיזי רב…".

בעקבות פנייתנו לראש העיר ופנייה ישירה של המתלונן יש התפתחויות. קיבלנו את התשובה הבאה מעוזר מנכ"ל העירייה:

"גובה הקנס על רכב העומד בחניית נכה נקבע בחוקי העזר העירוניים. אני בהחלט חושב שקנס של 100 ₪ לא מספיק מרתיע. בגבעתיים יש הסדר עם חברת גרר במיוחד לפתרון בעיות כאלו. על התושב שרכב חונה בחנייתו להתקשר למוקד 107 שיחת חינם. פקח יגיע למקום וידווח לאחראי שייתן אישור להזמנת גרר. אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לסייע לאוכלוסיית הנכים בעיר. בימים אלו אנו פועלים להנגשת כל מעברי החצייה בעיר לאוכלוסייה המוגבלת. ".

התשובה הזאת הגיעה במהירות ראויה לציון, אך לא תאמה את המצב בשטח לפחות בנושא הפעלת הגרר. פנינו שוב לעוזר המנכ"ל והוא הודיע לנו על הנחייה שהפיץ למוקד העירוני בנושא וביקש "תן מס' ימים עד שיעברו ההנחיות ואז נראה איך הנוהל שלנו פועל...".

כעבור כמה ימים הגיעה התשובה הבאה מעוזרת ראש העיר למתלוננים:

"ראש העיר הנחה את הממונה על הפיקוח לפעול מיידית להפעלת גרר, בקרוב יתחיל הפיקוח לגרור כלי רכב החונים בחניות נכים".

טרם מצאנו התייחסות לנושא באתר העירייה או בפרסומים אחרים שלה. יש פרסום במקומון "רמת-גן גבעתיים" מיום 31.7.2008.

במרץ 2009 הגיעה תלונה חדשה על חסימת חנייה לנכה והיעדר היענות של הפיקוח העירוני. בטיפול מול העירייה.

 


 

קישורים ומידע כללי

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן