Skip to main content

ביטוח לאומי בשפרעם

החל מ- 2006 הגיעו תלונות חריפות על נגישות הסניף בשפרעם. המבנה לא מתאים לייעודו וגם הסביבה שבאחריות העירייה (חניה, מדרכות) במצב גרוע ביותר. הייתה שם אפילו הפגנה.

המתלונן כתב לנו:

"המוסד לביטוח לאומי בשפרעם ללא חניה של רכב נכה. אומנם יש שלט של חניה לנכים אבל החניה היא בצד הכביש ועם מעקה ברזל שלא מאפשר חניית נכה עם רכב וכיסא גלגלים. יתר על כך מצב הכביש והחניה אינם במפלס המאפשר הורדת כיסא גלגלים".

המתלונן הזכיר (ב- 2006) גם בעיות נגישות אחרות בשפרעם, בעיקר סביב בניין העירייה.


 

במאי 2009 נשלח מכתב מעמותת "אלשירע" לשר הרווחה, מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, לראש עיריית שפרעם, לחברי כנסת ולאחרים ובו נכתב, בין השאר:

"…היות ויש חוק במדינת ישראל שמחייב כל בניין ציבורי להיות נגיש לכלל סוגי הנכויות אנו פונים לכבוד מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי שהינו מוגדר כמוסד ציבורי ומבקשים מכבודה לאכוף את החוק ולפעול במהירות האפשרית למען מציאת מקום חלופי לסניף הביטוח הלאומי בעיר שפרעם.

כידוע עד כה למוסד לביטוח לאומי הבניין אינו מכיל שום אינדיקציה לנגישות לא בטרם ההגעה למקום ולא כשהנכה נמצא בו שכן:

1.      אין מקומות חניה בכלל ליד הבניין, שלא לדבר על מקומות חניה לנכים.

2.      הסניף אינו מכיל את כל סל השירותים , למרות שהוא משרת מעל ל- 70 אלף תושבים.

3.      אין רחבה מספיק גדולה לקבלת וקליטת הבאים, והיא יכולה להכיל בקושי 25 איש.

4.      אין שירותים מותאמים לנכים

5.      אי אפשר להגיע לכל הפקידים גם כשיש צורך בכך כיוון שאין מעלית המותאמת לנכים.

6.      בהעדר אולם המתנה אנשים, נכים ולא נכים, נאלצים להמתין בחוץ תחת השמש ולהיות נתונים תחת חסדי מזג האוויר, הן בקור ובגשם והן בחום ובשמש.

מצב זה נמשך כבר שנים, הוא אבסורד ופסול על פי כל אומת מידה…".

לא ידוע לנו אם הם קיבלו תשובה למכתב הזה.

באוגוסט 2009 פנתה מתלוננת לח"כ דב חנין (חד"ש) במכתב שכולל העתק מהנוסח לעיל. העוזר הפרלמנטרי שלו ענה לה:

"במצורף העתק פניה מצידו של דב לשר הרווחה האמון על המוסד לביטוח לאומי. לכשתתקבל תשובה נדאג לעדכן. רב תודות על הפנייה. הדברים על פניו חמורים מאין כמותם".

באוקטובר 2009 נמסר לנו שגם ח"כ זבולון אורלב נרתם לטיפול בבעיית הנגישות בסניף הזה של המוסד לביטוח לאומי. הוא כתב למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי:

"קיבלתי פנייתה של … המלינה על היעדר נגישות לנכים בסניף הביטוח הלאומי בשפרעם… כידוע לך, חלק מהנזקקים לשירותי הביטוח הלאומי הינם אנשים המוגבלים בניידותם וגישה נוחה לסניף לשם קבלת שירותים חשובה ביותר עבור אוכלוסיה זו. אודה לך אם תבחני כיצד ניתן לתת פתרון הולם במקרה זה ותודיעיני התייחסותך".

המתלוננת פנתה ישירות גם לח"כ איתן כבל שמברר את הנושא עם שר הרווחה.

באפריל 2010 הגיעה ידיעה מ"ערוץ 7"(!) על הקמת סניף חדש של המוסד לביטוח לאומי בשפרעם. בידיעה נכתב במפורש שהסניף נגיש לנכים ויש בו חניה בשפע…

 

ביוני 2012 מתפרסמת תובענה ייצוגית של ערווה סואעד נגד עיריית שפרעם בנושא אי-הנגשת מעברי חצייה למשתמשים בכיסאות גלגלים. כזכור, מצב המדרכות היה חלק מהתלונה בנושא הנגישות לסניף הישן של המוסד לביטוח לאומי.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן