Skip to main content

בית משפט בפתח תקוה

הגיעה תלונה חריפה על היעדר נגישות במבנה בית המשפט הישן (ברחוב הס 20) (כולל התכתבות עם הנהלת בית המשפט):

"כיצד זה יתכן שבמדינת ישראל 2006 כאשר המודעות לצרכי הנגישות למוגבליות של הציבור הנזקק (נכים) נמצאת יום יום בעתונים … , בבית המשפט הלא מכובד בפתח תקווה בודקים ומפשיטים את קהל הנכנסים במסדרון ליד דלת הכניסה ללא כל התחשבות בצנעת הפרט, ונכה (כמוני) אשר צריך להגיע לאולם השופט אינו מסוגל להגיע לשם כי אין בבנין זה (בן 4 קומות כמדומני) מעלית שתאפשר לו לעלות לקומות הבנין… בגמר הדיון שתוצאתו היא לא רלוונטית לנושא זה, התנצל בפני השופט המכובד ואפילו התבטא : " לצערי כך נראה מקום עבודתי" ".

התשובה שקיבל: "אכן אין מעלית בבית המשפט בפתח תקוה. כמו גם אין סידור לנכים ואשר על כן, משפטים שאחד מבעלי הדין הינו נכה, מתקימים בקומת הכניסה באולמה של הרשמת, ולא באולמו הקבוע של אותו שופט האמור לשמוע את התיק. השופט יורד לשמוע את הדיון שם. קיים קל זחל שעליו אמור להתלבש כסא הגלגלים ופקידי העזר אמורים להרים את הנכה, אולם החלטתי שאין זה מכובד ואף מסוכן ולפיכך אין משתמשים בו להנעת נכים. בבית המשפט החדש אשר הוחל בבניתו בימים אלו תבוא הבעיה על פתרונה ואמורות להיות בו מספר מעליות… אם התיק קבוע לדיון עליו להודיע לנו מראש על מנת שנערך, הלשכה אינה פנויה. הרשמת עוברת אותה שעה לשמוע תיקים בלשכת אותו שופט. "

מבירור במשרד המשפטים (נציבות השוויון) אנחנו מבינים שבית המשפט יעבור למבנה חדש ב- 2008. לאור הניסיון בקריות הממשלה שנחנכו סביב ראשית המאה ה- 21, אנחנו מקווים שיקפידו על קיום התקנים והתקנות בנושאי נגישות. ההקפדה צריכה להימשך גם אחרי גמר הבנייה, שלא יתפתו להמיר חניות נכים בחניות לעובדים, להנמיך חניונים (כך שרכב נכים גבוה לא יכנס), לתת זיכיונות למפעילי חניונים בתשלום וכו'.

לצערנו אין כוונה לבצע הנגשה בסיסית של המבנה הקיים לטובת נכים שיזדקקו לו עד המעבר.

ב- 2009 נודע לנו שבית המשפט אכן הועבר ובמבנה הישן שוכן בית הדין לתעבורה (מפברואר 2010). בוצע שיפוץ, אך יש קומות לא נגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן