Skip to main content

המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

במכללה האקדמית להנדסה בירושלים אין גישה לנכים. המתלונן כותב:

"…אין שום גישה לנכים לרוב הקומות במכללה. סטודנט על קביים שלמד איתנו בשנה הראשונה עזב את הלימודים בגלל בעיות הגישה…".

כתבנו להנהלת המכללה וקיבלנו תשובה מהירה ביותר. בעקבות התשובה עשינו בירור קצר באינטרנט ומצטיירת התמונה הבאה: המכללה הוקמה לפי החלטת ממשלה מ- 1998. ב- 2004 הקצו לה את המבנים הישנים של "מכללת בזק". לאורך כל התקופה היו לחצים לאחד אותה עם "מכללת הדסה". נפתח תהליך מול מינהל מקרקעי ישראל להקצאת הקרקע והמבנים בפטור ממכרז. בקטע הזה, יחד עם עימותים סביב הלוואות ודמי שכירות, נפתחה חקירת משטרה (שלא הבשילה לכתבי אישום). מבקר המדינה כתב:

"ראש עיריית ירושלים דאז, ראש הממשלה מר אהוד אולמרט, היה שותף בתוקף תפקידו להקמת המכללה ואף כיהן בשנים 2001-2002 כיו"ר חבר הנאמנים שלה. במועדים הרלוונטיים לדוח זה כיהן מר אולמרט כשר התעשייה המסחר והתעסוקה, הממונה מתוקף תפקידו על מינהל מקרקעי ישראל (להלן – המינהל או ממ"י), וכשר האוצר. נשיא המכללה מאז הקמתה הוא מר עוזי וכסלר, שכיהן גם כיו"ר הרל"י עד אמצע שנת 2003… הממצאים מעידים על ליקויים חמורים בהתנהלות המינהל ומחוז ירושלים בעניינים אלה: השמטת החיוב של כ-31 מיליון ש"ח בגין המבנים; מתן ארכה לתשלום שמועדה חרג ממה שנקבע בנוהלי ממ"י; השמטת החיוב בגין חובות עבר; היעדר פיקוח ובקרה על עסקה חריגה… "

התוצאה המעשית (בקטע של הנגישות) היא שאין למכללה אישור לבצע בנייה ושיפוצים, אך היא פועלת בתנאים הקיימים. לדברי סמנכ"ל התפעול, יש להם תוכניות לבנות מעליות והם קיבלו אפילו הבטחה לסיוע בנושא מהמוסד לביטוח לאומי.

בתשובת המכללה נכתב גם שיש 2 קומות נגישות. כמו כן "המכללה עשתה כל שביכולתה במסגרת המצב המתואר לעיל על מנת לאפשר גם לנכים להשתלב במכללה, לרבות: מיקום חניות לרכבי נכים בסמוך לכניסה למכללה, המסומנות בצורה בולטת, הוספת מעקות והכשרת שביל גישה נוסף, לשימוש נוח ובטוח". הם גם גילו נכונות להוסיף את המידע לאתר האינטרנט שלהם. 

פנינו ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, בבקשה להתיר את הסבך לטובת ירושלים.


לצערנו מצב הנגישות דומה במכללות אחרות. אנחנו מקווים שתקנות חוק השוויון (כשיאושרו) יגרמו למוסדות כאלה להנגיש את המבנים בלוח הזמנים שייקבע.


קישורים ומידע כללי

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן