Skip to main content

מידע מסייע

הנגשת בית ספר נווה צבי לילדים עם מוגבלויות בירושלים

בבית הספר נווה צבי בירושלים לומדים ילדים עם מוגבלויות, חלקם רתוקים לכיסא גלגלים. בכניסה הראשית יש מדרגות, הדרך לכניסה האחורית ארוכה ולא ממש נגישה

 

 

הנהלת בית הספר והורי התלמידים התכתבו לאורך שנים עם העירייה וגורמים אחרים עם הצלחות חלקיות ביותר והבטחות. הנושא הגיע לעיתונות המקומית ואפילו לערוץ 2 (ב- 11.9.2013).

 

תקציר האירועים והפרסומים

 

נובמבר 2012 – "גישה לנכים? חכו שנעבור מקום" (MYNET). כאן הופיעו שתי טענות לפחות: קשיים עקב עבודות "הרכבת הקלה" ותוכניות להעביר את בית הספר לשכונת "הר-נוף".

 

דצמבר 2012 – התכתבות בין המתלוננת לרכזות הנגישות בעירייה. אחת מהן העלתה רעיון של שימוש במתקן דמוי "זחליל" (שנציבות השוויון פסלה אותו באופן כללי פרט לשימושים זמניים / חד-פעמיים).

 

מרץ 2013 – תלונה ראשונה מגיעה אלינו, אנחנו פונים לרכזת נגישות עירונית. הגיעה תשובה קצרה ולא ממש אינפורמטיבית: "המקרה ידוע ומטופל בכל האגפים הרלוונטים". בקשות לתשובה מפורטת יותר לא נענו במשך למעלה מחודש.

 

אפריל 2013 – פנייה שלנו לחברת מועצת העיר שמכירה מקרוב את נושא ה"צרכים המיוחדים".

 

אפריל 2013 – הופעת המתלוננת ורכזת הנגישות בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל. היו גם "פינות מעקב".

 

מאי 2013 – רכזת הנגישות שולחת אלינו תשובה מפורטת עם הבטחה לבניית רמפה (על חשבון גינה ציבורית) "אף מעבר להוראות החוק והתקנות" ועם תמונה של תימרור משופר בכניסה הראשית. בתשובה מוזכרים ההליך המורכב והעלות הגבוהה (280000 ש"ח כולל תכנון ומדידה).

 

יוני 2013 – פנייה ישירה למנכ"ל עיריית ירושלים. תשובת הלשכה: "… בית הספר נווה צבי נגיש על כל מרכיביו כולל מעלית פנימית, רמפה, שירותי נכים וכולל הגישה אליו מרחוב סמוך. אין זה מן הגוזמה להגיד שזמן הגעה של 5 -7 דקות הליכה לבית הספר כפי שנטען בפנייה הוא משך זמן בלתי סביר. למרות זאת ומתוך כוונה להקל על צרכי ההורים הוחלט במחלקת נגישות להוציא לפועל פרויקט שעלותו מעל ל 250,000 ₪"

 

אוגוסט 2013 – כתבה ב"בשבע ירושלים" על מועמד למועצת העיר שסייר במקום והזדעזע.

 

ספטמבר 2013 – כתבה ב"ידיעות ירושלים" על בעיית הנגישות לבית הספר.

 

ספטמבר 2013 – כתבה בחדשות ערוץ 2. המתלוננת העיקרית היא איריס כהן שהבת שלה (יושבת בכיסא גלגלים) לומדת שם. בכתבה הוצגו המדרגות וגם המסלול ה"נגיש" עם מקצת הבעיות שיש בו. הוצגו הבטחות של העירייה להנגיש את הכניסה הראשית, לוח הזמנים לא ברור. בדצמבר 2013 שידרו ב"ערוץ 2" כתבת מעקב, אין שינוי במצב. איריס כהן קובלת בכתבה על סחבת.

 

פברואר 2014 – המתלוננת כותבת: "

רציתי לבשר לך בשמחה עצומה, שברוך השם, אחרי שנתיים של לחצים יומיומיים אינסופיים, החלו העבודות בשטח – ביום ראשון האחרון! בע"ה שנזכה לראות רמפה טובה, נוחה ושימושית לכלל האוכלוסיה, בקרוב

"


 

אנחנו מתפלאים על מנהיגי הקהילה שלא מוחים בקול (לפחות כפי שאפשר להבין מהתקשורת) על מצב הנגישות אל בית הספר. נמשיך לעקוב אחרי ההבטחות ומימושן על ידי העירייה ובעלי הנכס (עמותת "תקוה לילד – נוה צבי").

 


 

 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

 

 

בית ספר בנתניה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן