Skip to main content

סמינר הקיבוצים, תל אביב

הגיעו תלונות חריפות על היעדר נגישות במכללה. אמנם מדובר במבנים ישנים מאד, אך אחד מהם עבר שיפוץ גדול מאד ("משעול") ולא הונגש. קטע אירוני בסיפור הוא שהמחלקה המטפלת בסטודנטים עם צרכים מיוחדים נמצאת בקומה שלישית ללא מעלית

באוגוסט 2005 מתקבלת תשובה חלקית לפנייתנו מהנהלת המכללה. עיקרה מחאה על ה"קמפיין" נגד המכללה באינטרנט. לעניין עצמו נטען שמדובר במבנים ישנים (40 שנה) ואין להם כסף להנגיש אותם לפי החוק הנוכחי. כמו-כן נאמר שהמחלקה הנ"ל ב"משעול" מטפלת בלקויי למידה, לא בהכרח בסטודנטים עם מוגבלויות…

למותר לציין שהתשובה לא מספקת אותנו ונמשיך לברר מה אפשר לעשות. הנושא התפרסם בעיתון האינטרנט LOCAL, אך הקישור כבר לא קיים.

בינואר 2006 מופיע ב- "LOCAL" פרסום לפיו יש כוונה להעביר את סמינר הקיבוצים למבנה חדש בדרום ת"א (הקישור נמחק). בעת הפרסום לא ברור היכן בדיוק יוקם הקמפוס החדש. כבניין חדש הוא יהיה מחויב בנגישות מלאה לפי החוק.

 

באוגוסט 2009 מגיעה התלונה הבאה:

"מרכז התמיכה לסטודנטים עם לקות למידה בסמינר הקיבוצים  לא נגיש לנכים וממוקם בקומה שלישית ללא מעלית. כל הפניות למוסד לתקן את הטעות לא נענו. במאמר מוסגר יש לציין שהיחס של המכללה והעומד בראשה לציבור הנכים הוא מזלזל ובוטה".

 

במאי 2010 מתפרסמת ב"המקומון תל אביב" תלונה קשה על מצב הנגישות בסמינר הקיבוצים. מסופר שם על סטודנטית שנמנעה מלהירשם לימודים בגלל היעדר נגישות ואחרת שנתקלה בקשיים רבים בעקבות תאונת דרכים. צאלה יפה, מנכ"לית המכללה, אמרה שתוך 4 עד 5 שנים צפויים להתקבל אישורים להקמת מכללה חדשה. היא הוסיפה: "כל הכיתות שבהן לומדים בעלי מוגבלויות הפכו להיות כיתות מונגשות – מעבירים את הכיתות לקומת הקרקע".

 

בינואר 2016 מגיעה תלונה כדלקמן:

"אני סטודנטית בסמינר הקיבוצים, עקב בעיה … אני לא יכולה להגיע לשיעורים, במשך … נעדרתי מהלימודים וכעת שאני מתניידת … אני לא יכולה להגיע לשיעורים עקב מיקומם בכיתות עליונות.

בקשות מצידי כגון שינוי מקום הכיתה נתקלו בזלזול הכיתות נשארו בקומות הגבוהות או הורדו לקומה ראשונה. אני מרגישה מושפלת שכן מוסד אקדמאי אמור לעזור לאנשים שזקוקים לו ולא לצחוק עליהם ולזרוק כל מיני משפטים כמו מה הבעיה לעלות כמה מדרגות לקומה שלישית".

 

ב- 2016 אנחנו מוצאים באתר "הצהרת נגישות", כולל הבטחה להעברת הרצאות לכיתות נגישות לפי הצורך. בחיפוש ממוקד אפשר למצוא גם מסמכים של ועדת הוראה שמזכירים בעיות נגישות פיזית.

 

במאי 2019 נודע לנו שבונים מחדש לפחות חלק מהמבנים בקמפוס. המבנים החדשים יעמדו בכל התקנים, כולל נגישות.

 


מידע נוסף וקישורים

 

*. תביעה נגד מכללה אחרת ("מכללת רמת גן") עקב חוסר נגישות. חדשות רמת גן, ספטמבר 2018.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן