Skip to main content

אולמי הנסיכה בחוצות המפרץ

ב"אולמי הנסיכה" ב"חוצות המפרץ" (חיפה) יש נגישות פיזית סבירה. הבעיה העיקרית (נבדק החל מדצמבר 2009) היא שירותי הנכים: אין מאחזי-יד גם בשירותי הגברים וגם בשירותי הנשים

 

ב- 2009 היו סימנים שהיו פעם מאחזי-יד ופירקו אותם. אחרי שיפוץ ב- 2013 קשה למצוא אפילו את הסימנים…

בעיה אחרת היא חניות נכים ומצוקת חניה כללית. חניות שהיו פעם בוטלו ואלו שנותרו רחוקות למדי. בהתחשב בקשיי הנגישות במדרכות ב"חוצות המפרץ", זו אפילו בעיה בטיחותית כי המשתמשים בכיסאות גלגלים נאלצים לנוע על הכביש הסואן. נושא החניה הוא באחריות הנהלת "חוצות המפרץ" כי אין  חניה ספציפית לאולם בלבד.

בביקור ביוני 2010 אין שינוי לטובה. בנוסף לאמור לעיל, שירותי הנכים (נשים) היו נעולים מבחוץ והיה צריך להמתין זמן רב לאדם המתאים עם המפתח…

 

בנובמבר 2012 היה שיפור קל בשירותי הנכים (מאחז-יד אחד בשירותי הגברים וכנ"ל בשירותי הנשים). המאחז לא יציב (לפחות אחד הברגים רופף בשירותי הגברים) והאסלה נמוכה.

 

יש סימנים לכיור ואביזרים אחרים שהיו שם, נותרו רק חורים בקירות. נמסר לנו בע"פ שהמנהלים שם התחלפו ויש כוונה לבצע שיפוץ מקיף בליווי אדריכל בפסח תשע"ג. בהתחשב בצורך במאחזי-יד ובעלות הנמוכה, אין סיבה להמתין עם התיקון עד אז.

 

בנובמבר 2015 מתברר שאין שיפור במצב למרות שיפוץ השירותים. כפי שניתן לראות בתמונות להלן, אין מאחזי-יד בכלל וגם הנחיות אחרות של התקן הישראלי לא מיושמות שם.

שירותי הנכים (גברים) באולמי הנסיכה, נובמבר 2015. אין מאחזי-יד.

 

שירותי הנכים (גברים) באולמי הנסיכה, נובמבר 2015. אין מאחזי-יד ואלמנטים אחרים לפי התקן.

 

מנהל תורן אמר למתלונן שמאחזי היד פורקו בגלל ונדליזם של שיכורים, אך גם הבטיח בע"פ להעביר את הדרישה לתקן לאנשי האחזקה…


מידע כללי וקישורים

 

אולמי הנסיכה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן