Skip to main content

אצטדיון בלומפילד אחרי השיפוץ מ- 2019

בין השנים 2016 – 2019 התבצע שיפוץ מקיף של "בלומפילד" שכלל גם הנגשה. השבחים מגיעים יחד עם תלונות על הסדרי החניה ועל אמינות המדרגות הנעות

 

אחת התגובות הראשונות הייתה התפעלות כללית עם הערות של נתנאל יהודה הלוי ב"ידיעות אחרונות" ובאתר "נגישות ישראל" באוגוסט 2019. הוא התרשם מנגישות היציעים המיועדים לצופים עם מוגבלויות ומשירותי הנכים. יש הערות על השילוט והחניה.

 

בהמשך מגיעות תלונות שונות על הבחנה (לא חוקית) בין סוגי תג נכה וקושי מיוחד לבעלי תג "משולש". כתבנו להנהלת האצטדיון ולהנהלת "היכלי הספורט".

 

בדצמבר 2021 הגיעה תלונה על השבתה ממושכת של מדרגות נעות באחד השערים. המצב הזה מנע מאוהדים שמתקשים בהליכה להגיע אל היציע שלהם. על זה הגיעה תשובה מהירה: יש מעלית, יתקינו שילוט הכוונה אליה. התקלה במדרגות הנעות רצינית ובטיפול.

 

באפריל 2022 מגיעה תלונה של אב לילד עם CP. לרכב שלהם יש תג נכה והמאבטחים לא איפשרו להם לחנות סמוך לאצטדיון למרות שהיו מקומות פנויים. בבירור. בהמשך מגיעה תלונה נוספת של אוהד הפועל באר שבע אחרי משחק חצי-גמר.

 

נכון לאפריל 2022, מידע הנגישות (כולל חניה) באתר הרשמי לוקה מאד בחסר. יש "הצהרת נגישות" (קישור זעיר בתחתית הדף), אבל יש בה מידע על היכלי ספורט אחרים תחת ניהול "היכלי הספורט". כשמבצעים חיפוש מגלים את הדף "מידע טכני" וכשלוחצים על "נגישות" מתגלה הטקסט הבא:

"באיצטדיון 111 מקומות נגישים הממוקמים כמפורט: שער 1 (פלטינום) – 4 מקומות+ 4 מלווה, מערבי קומה 5 – 36 +36 מלווים, מזרחי – קומה 2 – 72+ 72 מלווים, צפון מזרח – 8 + 8 מלווים, דרום מזרח – 8+ 8 מלווים. לכל מקום נגיש קיימת חניה שמורה בקרבת האיצטדיון. כל בעל כרטיס נגיש חייב לקבל תו חניה מקופת הכרטיסים". מהנוסח הזה לא ברור אם יש חניות נכים עבור בעלי תג נכה שלא זקוקים למושב נגיש. פרט לרשום לעיל, אין, לכאורה, מידע על חניה בכלל. ייתכן שזה חלק מהמגמה להכריח את המבקרים בתל אביב להשתמש בתחבורה ציבורית או להישאר בבית… קווי האוטובוס והרכבת שיש להם תחנות בקרבת האצטדיון מוזכרים כאן.

 

בתחילת ספטמבר 2022 התקיים ב"בלומפילד" משחק עם השחקן המפורסם מסי. ישראל מילוא ונכדו הגיעו עם רכב נושא תג נכה, אך לא התאפשר להם להיכנס ולחנות למרות שהיו מקומות פנויים. הם מצאו מקום רק במרחק שהם לא מסוגלים ללכת ולכן חזרו כלעומת שבאו. מסתבר (לפי תגובת האצטדיון) שאם מודיעים מראש על קיומו של תג נכה מקבלים אישור חניה. אפשר גם לפנות בזמן אמת להנהלת האצטדיון… התפרסם בידיעות השרון – כפר סבא, 2.9.2022.

 


קישורים ומידע נוסף

 

*. אצטדיון "בלומפילד" ב"ויקיפדיה".

 

*. האתר הרשמי של האצטדיון. בתחתית הדף יש "הצהרת נגישות" כללית של חברת היכלי הספורט ללא מידע ספציפי על "בלומפילד".

 

*. תיאור האצטדיון באתר בין-לאומי. מציינים שלא הגדילו את מספר מקומות החניה למרות שהשיפוץ כלל הגדלה של מספר המושבים.

 

*. "על תבונה ונגישות באצטדיון בלומפילד". רשמיו של נתנאל יהודה הלוי אחרי הפתיחה ב-2019.

 

*. "אצטדיון בלומפילד המחודש הפך לסיוט הכי גדול של תושבי האזור". אתר Timeout, אוגוסט 2019.

 

*. כתבה על התחלת השיפוץ ב- 2016. "ספורט 5", אוגוסט 2016. יש הבטחה לנגישות.

 

*. "עקרונות מנחים בתכנון אצטדיונים נגישים". "נגישות ישראל", 2007.

 

*. בעת כתיבת שורות אלה אין מידע באתר האצטדיון על הסדרי החניה לבעלי תג נכה.

 

*. הסדרי חניה לבעלי תג נכה ב"סמי עופר". יש איזכור של אצטדיונים אחרים.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן