Skip to main content

מרכז קניות רבמד בקרית מוצקין

הרבמ"ד בקרית מוצקין ("לב הקריות" בחלק מהפרסומים) הוקם ב- 1978. יש לו פוטנציאל להיות נגיש לגמרי, אך כמה בעיות מעיבות על הנגישות.

הבעיות העיקריות שהתגלו הן שירותי נכים וחניות נכים.

שירותי הנכים במפלס הקרקע (ליד חנויות התכשיטים) היו נעולים במשך שנים. כאשר הם נמצאו פתוחים בנובמבר 2009, התגלה מראה מזעזע של הזנחה, אי-התאמה לתקן וחוסר מחשבה. אין שינוי לטובה גם בפברואר 2012…

שירותי נכים ברבמד קומה ראשונה יוני 2010

ב- 2013 ראינו שהשירותים בקומת הקרקע שופצו:

אך התא עדיין צפוף ומאד לא תקני.

השירותים בקומה השנייה רחוקים מאד (עבור מי שנמצא במפלס הקרקע וגם מרוב העסקים בקומה השנייה) ובבדיקות ב- 2006 (ובהזדמנויות נוספות) הם נמצאו נעולים מבחוץ. לפחות אז הם לא היו במצב שמיש גם כשפתחו אותם לפי בקשה (ראו בהמשך תיאור מ- 2011).

חניות הנכים צרות ולא תקניות (לפחות החניות הסמוכות לשער 3). לכן, גם כשהן פנויות, המשתמש בכיסא גלגלים לא יוכל לחנות בהן. יש חניות סבירות יותר בקומה השניה. עם העברת "מרפאת מומחים" לקומה השנייה (בנוסף לחנויות אורטופדיה) מתבקש סימון של חניות נכים נוספות.

בתחילת 2011 נחנך ה"דוקפה" בקומה השנייה. מדובר בבית קפה (וחומוסיה צמודה) שמעסיקים עובדים עם מוגבלויות. כיוון שה"דוקפה" היה במתחם סגור, הגיוני לצפות שהלקוחות ישתמשו בשירותים משותפים לעסקים אחרים (אם כי השירותים האלה קצת רחוקים). באותה קומה יש גם עסקי אורטופדיה / מרפאות שבאופן טבעי משרתים לקוחות עם מוגבלויות שונות.

הפניה לשירותי נכים של הרבמד מ"דוקפה"

הבעיה היא שהשירותים בקומה השנייה נעולים, לוקח הרבה זמן למצוא את האיש עם המפתח (אין שלט הכוונה) והמצב שלהם מסוכן ומחפיר (כפי שהתגלה בינואר ובפברואר 2011).

לצערנו ה"דוקפה" החזיק מעמד חודשים ספורים בלבד.

מאחז יד מסוכן שירותי נכים רבמד קומה שניה

ההזנחה בולטת גם מהעובדה שפעם היו שם כיור ומראה ונותרו רק צלקות ומתקן סבון מיותם:

שירותי נכים רבמד קרית מוצקין קומה שניה

ב- 2014 אנחנו שוב מוצאים את השירותים בקומה השנייה נעולים. בדקנו לאורך זמן, זו לא סגירה לצורך תיקון תקלה. הפעם מגדילים לעשות ומציבים מחסום בולט כדי להסיר ספק בכך שהשירותים נעולים:

רבמד לב הקריות

אפשר לראות בתמונה שהשירותים הרגילים פתוחים ופעילים ולכן זו אפלייה נגד לקוחות עם מוגבלויות שלא יכולים להשתמש בשירותים.

 

כך נראים השירותים בקומה התחתונה בפברואר 2017:

ולא צריך להרחיב על סכנת נפילה ממאחז יד מתפרק ועל רמת הניקיון…

 

כתבנו מספר מכתבים להנהלת הרבמ"ד ולעירייה, ההיענות חלקית ביותר.

 

סגירת הכניסה לסניף "שופרסל" מתוך ה"רבמד"

 

בקיץ 2019 סניף ה"שופרסל דיל" במקום סגר את הכניסה מתוך ה"רבמד" והשאיר רק את הכניסה ממגרש החניה. טכנית הכניסה מהחניה היא נגישה, אך הרבה פחות נוחה מהכניסה מתוך ה"רבמד", במיוחד בימים חמים או גשומים. החסימה מכבידה מאד על האפשרות לשלב קניות ב"שופרסל" ובחנויות שבקניון, אולי זו הכוונה הנסתרת מאחורי המהלך. 

 

התלונה ראשונה הגיעה באוגוסט 2019 מאלי אשורי, דייר "בית קסלר" ומתנדב "נגישות ישראל צפון", שתיעד את הבעיה ב"פייסבוק" ובפנייה ישירה ל"נגישות ישראל". פנינו להנהלת "שופרסל" ולעירייה, ללא תוצאות. באוקטובר 2019 מתפרסמת ב- MYNET תלונתו של הזוג חנן ורות זילברנגל באותו נושא. לפי הכתבה של אדי גל, מנכ"ל עיריית קרית מוצקין פנה ל"שופרסל", אך הנהלת ה"שופרסל" מתבצרת בעמדתה בטענה שהיו גניבות דרך הכניסה מתוך הקניון…

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן