Skip to main content

סינמה סיטי ירושלים

באמצע אפריל 2014 מגיעה תלונה קשה על סדרי היציאה ממתחם ה"סינמה סיטי" החדש בירושלים. אפרת שנקר-ספקטור נכנסה באחת הכניסות, שהיא נגישה, אך ביציאה (בשעה מאוחרת בלילה) התברר לה שהשער הנגיש סגור! המתלוננת ניגשה לקופות ושם התברר שקצין הבטחון החליט שהכניסה הנגישה תהיה סגורה אחרי שעה מסוימת! האירוע הסתיים אחרי המתנה ארוכה לאיש בטחון שהוציא את המתלוננת דרך דלת צדדית. הנהלת ה"סינמה-סיטי" הגיבה ל- MYNET בהתנצלות ובהבטחה לבחון את המקרה כדי למנוע מקרים מעין אלו בעתיד. אפרת ציינה גם שאין מידע על סדרי הנגישות באתר האינטרנט של "סינמה סיטי".

 

בעקבות הפרסומים ב"פייסבוק" וב- MYNET פנינו לסמנכ"ל "סינמה סיטי" ותגובתו הייתה:

"אנחנו פועלים בימים אלה להגדלת רמת הפירוט בעניין נגישות באתר האינטרנט שלנו. בעניין התלונה, אנחנו מתחקרים את מה שקרה ונראה שבגלל שהמתחם חדש התרחשה אי הבנה.".

 

במאי 2014 התברר שיש בעיות נגישות נוספות. ב- 20.5.2014 התפרסמה כתבה גדולה ב"ידיעות אחרונות" בעקבות תלונתן של שושי ברגר ואפרת שנקר-ספקטור. הן מדווחות על דלת כבדה מאד בשירותי הנכים, חניות הנכים רחוקות מהכניסות וגם כאן הדלתות במעברים כבדות. בכניסה הראשית יש רמפה, אך השומר מאפשר לחסום אותה עם אופניים. מצוטטת שם תגובה חריפה של נציבות השוויון ונכתב שהנציבות שוקלת הגשת תביעה. כתבנו שוב לסמנכ"ל "סינמה סיטי" ועיקרי תשובתו היו:

"אנחנו כרגע בהליך אישור סופי של המתחם מול משרד המשפטים. אני בטוח שהאישור שלהם יספק את כל העושים במלאכה."

 
בעת כתיבת שורות אלה יש מידע נגישות חלקי באתר האינטרנט של "סינמה-סיטי". עבור המתחם בירושלים אפשר לראות היכן יש מקומות ישיבה נגישים בכל אולם, אך אין פירוט בנושא חניה, כניסות נגישות, שירותי נכים ועוד. לשיטתם, "אנו מבקשים שלא לבצע הזמנת כרטיסים עבור נכה שלא דרך הקופות במתחם או ע"י יצירת קשר" כלומר "נכה" לא יכול להזמין כרטיסים בעצמו ובודאי לא באינטרנט. אין מספר טלפון של המתחם בירושלים לבירור סידורי נגישות (כפי שיש במתחמים האחרים).
 

מידע נוסף וקישורים

 
 
 

אילוסטרציה באדיבות WEBSTOKPRO

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן