Skip to main content

"סינמה סיטי" G ראשון לציון

מתחם "סינמה סיטי" "G" בראשון לציון נחנך ב- 2010 ואפשר היה לצפות שיהיה נגיש ונוח. לצערנו התלונות זרמו מההתחלה והגיעו אפילו לתקשורת. הבעיות העיקריות: חניה, סדרי מכירת כרטיסים ומקומות ישיבה מותאמים.

 

ביוני 2010 הגיעה ל- NRG תלונה קשה על מצב חניות הנכים שם. הן תפוסות ע"י רכבים ללא תג נכה ואין אכיפה (בודאי לא משמעותית). כבר עם הפעלת המתחם נוצרה מצוקת חניה כללית ולכן ברור שללא אכיפה אין סיכוי (במנטליות הישראלית) שחניות הנכים יהיו זמינות. אחת התגובות הייתה שחברה עירונית מבצעת שם אכיפה והיא רשמה (באפריל 2010) 8 דו"חות…

 

בדצמבר 2010 הגיעה התלונה הבאה:

"אחי נכה על כיסא גלגלים, … לאחרונה נסע עם חבריו ל"סינמה סיטי", וקנו כרטיסים ל- VIP .

כשרצה להיכנס גילה שהמתחם אינו נגיש לנכים. פנינו ל"סינמה סיטי" באמצעות האתר שלהם, אך לא קיבלנו תגובה. מיותר לציין כי הושקע המון כסף במתחם וחבריו נאלצו להרימו על ידיהם".

בעיית אולמות ה- VIP במתחם הזה עלתה גם בתלונות אחרות.

 

באפריל 2012 הגיע אלינו העתק פנייה של נער להנהלת "סינמה סיטי" ולנציבות השוויון:

"אני נער בן 14 יושב בכיסא גלגלים, חובב קולנוע. שמחתי שפתחתם אולמות קולנוע באזור מגורי וכך אוכל לצפות בסרטים. לצערי המקומות שהקצתם לנכים בכסאות גלגלים אינם נוחים לצפיה.
אני מבקש שתבדקו שוב את תכנון אולמות הקולנוע שלכם ותמצאו דרך להקל עלינו, הנכים, את הצפיה בסרטים במתחם שלכם
".

 

במאי 2012 התפרסמה ב- YNET תלונתה של שיר אשפיז על מצוקת חניות הנכים, קופות מיוחדות סגורות ומקומות ישיבה מיוחדים לא מתאימים. שיר ניסתה להזמין כרטיסים באינטרנט – אי אפשר. היא נדרשה לרכוש בטלפון (מענה אנושי) או בקופות. לא התאפשר לה לוודא שתשב במקום מותאם יחד עם חבריה. בסופו של דבר נמכרו לה כרטיסים למקום לא מתאים למרות שנהגה לפי ההוראות. אפשר למצוא בכתבה תגובה ארוכה מטעם הנהלת המתחם, אך במבחן התוצאה היא לא משכנעת. אם הם "בסדר" לפי התקנות הקיימות, אולי צריך לעדכן אותן.

 

בדצמבר 2012 הגיעה אלינו תלונה חדשה שמחזקת את דברי שיר אשפיז:

"בסינמה סיטי ראשון לציון יש קופה לבעלי מוגבלויות, הבעיה שהקופה הזאת אף פעם לא פעילה, וכשאני רוצה לרכוש כרטיסים, אני נאלצת להדחף לתור הרגיל עקב כך, כל פעם שביקשתי שיפתחו את התור הזה, הם אמרו שאין ביקוש לכן הם לא פותחים אותו…

התגובה שלהם: … תוכלי לעמוד בתור של אנשים עם מוגבלות למרות שזה לא פתוח לכאורה ויגיע אלייך קופאי תוך רגע. אם היה שם קופאי סימן שהיה שם תור וצריך להמתין בתור. לשאלתך הנוספת, לא ניתן לתת הנחה עם כרטיס נכה באינטרנט כיוון שלא ניתן לזהות את כרטיס הנכה דרך מדיה זו".

ההנחה עם הצגת תעודת נכה בקופה היא משמעותית (באחוזים) ואפשר היה למצוא דרך של זיכוי במקום אחרי רכישה באינטרנט / טלפון במחיר מלא.

 

בנציבות השוויון ציינו בתגובה שנושא ההנחות וההטבות הכספיות לא כלול בחוק השוויון ובתקנות נגישות השירות. לא ניתן, לדעתם, להיכנס לפרטי הנהלים של השירות וכאשר התקנות יהיו בתוקף האזרחים יוכלו לבחון את סבירות הנהלים בבתי משפט… אנחנו לא בטוחים שבית משפט הוא המקום היעיל להבטחת שירות נגיש.

 

בינואר 2013 מגיעה עוד תלונה דרך ה"פייסבוק".

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

אילוסטרציה באדיבות WEBSTOCKPRO

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן