Skip to main content

פיר ללא מעלית בתיאטרון חיפה

בחניון של התיאטרון בוצע שיפוץ גדול והתכוונו לשפר נגישות ע"י הוספת מעלית. בפועל בנו את הפיר ולמעלית עצמה לא נשאר כסף… כשכבר הקימו את המעלית, עברו שנים עד שהפעילו אותה. התוצאה הטבעית היא תלות מוחלטת בסיוע כאשר עם מעלית אפשר היה להגיע באופן עצמאי

התופעה מרגיזה במיוחד, לא צריך לפרט. קשה להאמין שהיה כסף לשיפוץ, כולל חלונות זכוכית ענקיים (בלובי התיאטרון) ואלמנטים עיצוביים אחרים, ורק למעלית עצמה לא נשאר כסף. .


 

ב- 2008 נמסר לכותב שיש סידורים מיוחדים (כולל סיוע בכיסא גלגלים) למתקשים בהליכה מהחניה לאולם. אין עדיין כוונה להכניס מעלית לפיר.

 

בפברואר 2012 הנושא עלה שוב במקומון "זה פה". ישראל סביון, יו"ר דירקטוריון התיאטרון וחבר מועצת העיר, מבטיח לפעול להתקנת מעלית. מוזכרת שם כוונה לתקן מעלית במימון העירייה ומשרד התרבות במהלך 2012. בחוברת הפרסום של התיאטרון לקראת עונת המנויים 2011 – 2012 הם כותבים: "…גישה נוחה ומסודרת לנכים ומערכת שמע ייעודית לכבדי שמיעה". בהמשך כתוב: "למעט במות 2 ו– 3. הוסדרו חניות לנכים ברח’ פבזנר 27 . ניתן לשאול כיסא גלגלים בתיאום מראש בטל’ 8600500 ". מידע דומה היה ב"עלון המנויים" (2012) אך יש מידע חלקי באתר של התיאטרון (בעיקר לטובת אורחים שאינם מנויים).

 

בנובמבר 2013 מגיעה תלונה חדשה:

"התיאטרון העירוני בחיפה איננו נגיש למי שחונה בחניון התת-קרקעי. קיימת שם מזה שנים רבות "הכנה למעלית", ואולם מעלית מעולם לא הותקנה. נכון שישנו מספר קטן של חניות נכים באותו מישור של התיאטרון, אולם הן אינן מספיקות. סומנו לייד המדרגות/מעלית חניות נכים, אבל מה עם נכים קשים או בכסאות גלגלים אשר אינם יכולים להשתמש במדרגות? … בבחינת "לעג לרש" דאגו לתלות שם לאחרונה שלט "המעלית איננה תקינה"….".

 

בדצמבר 2014 מגיעה תלונה לפיה אין עדיין מעלית תקינה בין החניון לאולם. המצב גורם לאנשים עם מוגבלויות לבטל מנוי לתיאטרון ולהימנע מלהגיע לשם באופן כללי. בדצמבר 2015 הנושא עלה לדיון ביוזמת נציגת "נגישות ישראל צפון" בוועדת גיל"ן ("גישה לנכים") בעירייה. הציגו צורך באישור של מכון התקנים והבטחה להשמיש את המעלית תוך זמן קצר… מבחינה טכנית המעלית כבר פועלת.

 

במרץ 2016 מגיעה תלונה נוספת. המתלוננת מספרת שעובדי התיאטרון אמרו לה שהקבלן שבנה את החניון פשט את הרגל…

 

באפריל 2016, ערב פסח תשע"ו, אנחנו מתבשרים שהמעלית פועלת סוף-סוף, עם כל האישורים של מכון התקנים!

רכזת הנגישות של העירייה כותבת בשמחה כך:

"זה עתה (!!!) הודיעו מתיאטרון חיפה כי לאחר בדיקות ותקונים חוזרים ונשנים לאורך תקופה מאד ארוכה, המעלית בתיאטרון קבלה את אישור מכון התקנים באופן סופי והינה פועלת.

אפשר להפיץ…".
בעת כתיבת שורות אלה המידע לא מעודכן בדף הנגישות של התיאטרון (המשותף עם אולמות אחרים בחיפה).


הפיר ללא מעלית הופך לתופעה. בעיה דומה קיימת בבניין העירייה בקרית אתא ובבית הכט (עד הוספת המעלית ב- 2011)… אם ידוע לכם על מקרים דומים, אנא הוסיפו ב"תגובה" למטה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן