Skip to main content

קרית ביאליק – כך ייעשה לסרבן כלבי נחייה

 

בעל מכולת בקרית ביאליק לא איפשר לעיוור להיכנס עם כלב הנחייה. מחלקת רישוי עסקים לקחה את העניין ברצינות וזימנה את בעל המכולת לשימוע. כיוון שלא התייצב, הוא עלול לאבד את רישיון העסק אם יסרב שוב לתת שירות לעיוור עם כלב נחייה.

 

 

התלונה הגיעה ל"מדור התלונות" באפריל 2012 ונאמר בה:

"אבי עיוור ומסתייע בכלב נחיה, בשבוע שעבר רצה להיכנס למכולת שכונתית עם הכלב ובעל החנות לא איפשר לו להיכנס, אבי הלך משם בבושת פנים".

בהמשך התברר (כפי שגם התפרסם באמצעי התקשורת) שהמתלונן הוא יוסי טובול, חבר פעיל ב"קהילה נגישה קרית ביאליק" ו"נגישות ישראל צפון". בעל המינימרקט שסרב להכניס את יוסי טובול עם כלב הנחייה הוא חיים סוברנו.

 

התלונה הועברה מיד לרכז הנגישות של עיריית קרית ביאליק, למנהלת מחלקת רישוי עסקים בעירייה ולידיעת ראש העיר. מנהלת רישוי עסקים דיברה עם המתלוננים וכתבה לנו:

"פניתי לענת פרץ היועצת המשפטית בכדי לדעת באיזה הליכים עלי לנקוט מעבר לשימוע , מאחר וזאת תלונה ראשונה , אזמן את בעל העסק לשימוע אצלי במשרד ואסביר לו כי במניעת כניסת כלבי נחייה לעסקו הוא עובר על תקנה 70 לרישוי עסקים התשמ"ג 1983 , " לא ימצאו בבית האוכל בעלי חיים , למעט כלב נחיה לעיוור"…".

 

בסוף אפריל 2012 נשלח המכתב הבא לבעל המכולת: 

 

כלב נחייה קרית ביאליק

 

בתחילת מאי 2012 הסיפור התפרסם ב- NRG (וגם במהדורה המודפסת של "מעריב" ובאמצעי תקשורת נוספים).

 

בתחילת מאי 2012 התפרסם גם הסירוב של בעל מסעדה חדשה בקרית ביאליק בשם "דג המושט" לארח סועדת עיוורת (גרציה בן מויאל) עם כלב נחייה. בעל המסעדה ובעל המכולת זומנו לשימוע אצל ראש העיר ומנהלת מחלקת רישוי עסקים והוזהרו שרישיון העסק יישלל מהם אם יסרבו לתת שירות ללקוחות עיוורים עם כלבי נחייה. בנוסף, יש לא מעט קריאות ברשת להחרים את העסקים האלה. בדצמבר 2015 מתפרסם פסק דין בתביעה של גרציה (באמצעות נציבות השוויון) נגד המסעדה והיא זכתה בפיצוי של 27500 ש"ח.


 

לצערנו יש עוד סיפורים, שחלקם הגיעו לתקשורת, בנושא מניעת כניסה מכלבי נחייה. זה קרה גם בקניונים, מוניות ועסקים אחרים. בקישורים להלן יובאו מספר דוגמאות.


 

 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

כלב לברדור

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן