Skip to main content

בית חולים שיבא בתל השומר

בית החולים ע"ש שיבא ב"תל השומר" התפרסם כמרכז הארצי לטיפול בנפגעי תאונות, מלחמה וטרור. בית החולים משתרע על שטח גדול ובאופן טבעי נדרשות חניות נכים ליד כל מבנה שמשרת ציבור. יש תלונה ספציפית דווקא על החנייה ליד בריכת השיקום. המתלונן כותב:

"אני מגיע לבריכת השיקום וגם לחניה בבניין החניות ולעיתים קרובות החניות תפוסות… גם כאשר יש חניה… לא ניתן לצאת עם המעלית או הרובוט כך יוצא שהנכים אשר זקוקים באמת לחניה קרובה ונגישה הם אלה שנאלצים לחנות רחוק מיעדם. חלק לא מבוטל של המשתמשים בחניות הנכים הם מלקוחות מכון הכושר הצמוד לבריכת השחייה בשיקום וכאשר אני רואה אותם יוצאים בריצה…".

המתלונן כתב ישירות להנהלת בית החולים ואנחנו ממתינים לתשובה.

באוקטובר 2010 פנה מתלונן אחר (מפורום מטופלי אישפוז יום שיקומי ) להנהלת בית החולים, למבקר המדינה, לנציבות השוויון ואלינו במכתב מפורט שעיקריו:

*. השער המסתובב להולכי רגל אינו מאפשר כניסה לאנשים שנעזרים בהליכון או כסא גלגלים . אפילו אדם עם עגלת תינוק יתקשה או לא יוכל לעבור בשער זה והוא יאלץ לרדת לכביש ולעבור היכן שעוברות מכוניות ללא הגנה וללא סידור הולם.

*.  אין שילוט הולם המכוון הולכי רגל ומכוניות למרכז השיקומי על כל אגפיו.

*. אין מעבר משער הכניסה המזרחי המאפשר חציה בטוחה של נתיב התנועה.

*. מיקום מעברי החצייה כיום אינו בטיחותי ואינו יעיל. רצוי היה לשפר את מיקומם ולהוסיף נקודות עצירה בין נתיבי התנועה לאנשים שהולכים לאט …

*. יש להוסיף תחנות אוטובוס להורדת נוסעים בשטח בית החולים ובסמיכות למרכז השיקום ולמעברי החצייה.

*. הולכי רגל ואנשים המשתמשים באבזרי עזר, נתקלים בקשיי מעבר ועליה למדרכות בית החולים, יש לוודא שריצוף המדרכות יהיה ללא מכשולים

*. … רצוי להוסיף רמפות בין המדרכות השונות כדי להקל על המשתמשים בכיסאות גלגלים ובהליכונים את המעבר בין בניני השיקום השונים או לחממה הטיפולית.

*. חניה: נכון להיום אנו ערים לכך שקיימת מצוקת חניה אך מצד שני האכיפה אינה מספקת. אנשים מרשים לעצמם לחנות … ולחסום את המעבר (הנגישות) למקומות השונים.


בינואר 2011 מגיעה תלונה על מחלקת העיניים והגישה אליה ללקויי ראייה:

1. מספרי התור מופיעים ללא קריאה קולית ,למקום מוזמנים אנשים אם בעיות ראיה קשות ,

2. אין עזרה אנושיתמתנדבים להנגשת הסביבה לאנשים כבדי ראיה .

3. ….בתחנת האוטובוס מספרים קטנים וכן הנהג אינו עוצר מיוזמתו בתחנה, כלומר צריך לראות את מספר האוטובוס ולנופף במהירות לנהג שיעצור. נראה לי שזו תחנה שכול הנהגים צריכים לעצור לפתוח דלת ולשאול אם משהו רוצה לעלות + לנקוב במספר האוטובוס. אין סיכוי שאדם לקוי ראיה יסתדר לבד בתחנה.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן