Skip to main content

בית לוינשטיין ברעננה

"בית לוינשטיין" מתמחה בשיקום נפגעי ראש ועמוד שדרה. אפשר לצפות לנגישות מושלמת במקום כזה ובסביבתו, אבל המציאות אחרת, בעיקר בכל הנוגע לחניות נכים!

 

חלק מהשיקום של פצועים שמגיעים לשלב של תנועה עצמאית בכיסא גלגלים (או אמצעי עזר אחרים) הוא ביקורים באזורי עניין מחוץ למרכז השיקום. ב- 2008 הגיעה תלונה על בעיה בקטע הזה בסביבה הקרובה לבית לוינשטיין ברעננה. המתלונן כתב:

"היינו אתמול אצל חברה שמאושפזת בבית חולים לוינשטיין ונעה על כיסא גלגלים. הוזעקנו, כי היא הייתה זקוקה דחוף למשהו מבית המרקחת הקרוב. מתברר כי אינה יכולה להגיע לשם כי השביל שמוביל מבית החולים לרחוב אחוזה או למרכז הקניות תלול, לא מואר, משובש והתנועה למי שזקוק לשם לבד ונמצא במצב כנ"ל (עדיין חולה) קשה מאד…. מדובר בשביל של 60 מטר בלבד…."

השביל נמצא מחוץ לשטח של בית לוינשטיין ולכן פנינו למנכ"ל העירייה.

באמצע מאי הודיע לנו מנכ"ל העירייה כי אין בעיית נגישות במקום, ויועצת הנגישות שלנו עידכנה כי עובדי העירייה תיקנו ומיתנו את השיפוע ואף הוסיפו מעקה. המתלונן אף הפליג בשבחי העירייה:

  1. לא רק תיקנו, אפילו שלחו לי דוא"ל והודיעו על כך.

  2. דוגמה לאיך עירייה מתנהגת עבור קהל האזרחים שלה ועבור אנשים שמתארחים אצלה.

  3. הלוואי ויהיו עוד כמה עיריות כאלו – כי אז נתחיל להיות חברה קצת יותר אנושית ומתחשבת באחרים.


בינואר 2012 הגיעה תלונה על מצב חניות הנכים במקום. כעבור זמן קצר מתפרסמת תביעה ייצוגית בדיוק בנושא הזה, אך לא ע"י המתלונן שפנה אלינו. ביולי 2012 התובע הסתלק מהתובענה הייצוגית תמורת הבטחה של הנהלת "בית לוינשטיין" שנכה שמגיע לטיפולים באופן קבוע יהיה זכאי לקבל אישור תמידי לחניה בחניון הפנימי … ובחניון החיצוני. נכה המגיע לטיפול שלא על בסיס קבוע יוכל לקבל כרטיס חניה בחינם. הובטח גם להעמיד שילוט בנושא. התובע קיבל "גמול" (פיצוי) מסוים וכיסוי שכר טרחת עורך דינו.

 


באפריל 2015 מגיעה תלונה על הנמכות מדרכה חסרות / לא תקניות בסביבת "בית לוינשטיין" ו"בית יד-שרה" הסמוך.


ביולי 2015 מגיעה התלונה הבאה:

"אני נמצאת במעקב וטיפול במחלקה שיקומית.

חניות הנכים שם לעיתים תפוסות ומגרש החנייה הרגילה רחוק. בפעם האחרונה כשביקרתי שם … חניות הנכים היו תפוסות. חיכיתי מעל לחצי שעה ואף רכב לא יצא, ותורי לבדיקה הגיע. חניתי במקביל לקיר, כשאני מוודאת שאני לא מפריעה לתנועה, מתוך מחשבה שברור שיבינו שלא היתה לי ברירה. …. בדיוק על פי ההוראות שע"ג תו הנכה..

כאשר יצאתי נדהמתי לגלות שהדביקו לי על השמשה מדבקה שקשה מאד להסירה. הרגשתי כל כך פגועה. איפה הרגישות? מה יכולתי בדיוק לעשות?. זה ממש אבסורד שהאכיפה היא כנגד הנכה, כשכל יום נהגים ללא תו נכה תופסים חניות נכים. … קצת חמלה מצידם לא תזיק, במיוחד במקום כזה."

 

בנובמבר 2015 מתחזקת התלונה על מצוקת חניות נכים בחניון של "בית לוינשטיין". כפי שניתן לראות בתמונה למטה, שתי חניות נכים (מתוך 10) נחסמו לצורך שיפוץ מבנה והמתלוננת הופנתה לחניית אמבולנס. המתלוננת כותבת:

"כששאלתי אם לא ישימו לי מדבקה ענה לי: "אז ישימו. תהיה לך מדבקה לשבת". נותרתי ללא מילים! בית חולים שיקומי שאין לו רגישות כלל לנגישות נכים.". בהמשך המתלוננת דיווחה שהתפתח עימות מילולי עם נהג אמבולנס שלא הכיר באישור שניתן לה לחנות במקומו…

 

בבית חולים שמתמחה בשיקום צריכות להיות חניות נכים בשפע ואם חלק מהן נחסמות, צריך לסמן מיד חניות חלופיות.

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן