Skip to main content

הידרותרפיה במרכז אלון, תנובות

במקום מתבצעת הידרותרפיה במסגרת הסדר עם קופות החולים. יש תלונה עקשנית על בעיות נגישות ובטיחות ועל חוסר מקצועיות

 

התלונה הראשונה הגיעה בינואר 2021. עיקריה:

"הדבר העיקרי שנראה זניח לכאורה אך לי הפריע מאד זה העדר שילוט הכוונה למקום  ובתוך המקום. המקום נמצא בפינה נסתרת בסוג של אזור תעשייה עם שני מגרשי חנייה גדולים… צריך לנחש שאנחנו במקום הנכון, מדובר במאות אנשים עם מוגבלות  שמגיעים למקום גם בשעות הערב…

על דלת הכניסה למקום מופיע פתק בכתב יד על לקוחות הכללית שהגיעו עם טופס 17 יש לגשת למשרד לפי הכניסה לבריכה אך מה חסר בתוך הבניין כמו שאתה מתאר לעצמך אין שילוט על הדלתות  בתוך הבניין אין מספרי חדרים אין שלטי הכוונה ושוב צריך לנחש או לשאול אנשים…

עשו רמפה ארוכה ויפה עד הבריכה כמובן אין שילוט הכוונה לרמפה  אך זה זניח כאשר מגיעים לסוף הרמפה ישנה מדרגה קטנה כמה סנטימטרים שיוצר הפרש גובה  בין סוף הרמפה  לבין הרצפה הרטובה של הבריכה… הפתרון שמצאו – מדריכות הידרותרפיה מזהירות  כל אדם שנכנס לבריכה או לחליפין יוצא מהבריכה רטוב לעבר הרמפה, להיזהר מהפרש הגובה שלא יתקל וייפול…

כסאות המתנה מפלסטיק מהסוג הזול ללא ידיות כלומר אין כסאות נגישים. הכיסאות האלה כל כך דקים שאם יישב עליהם מישהו כבד משקל הם יישברו.
 
במתחם החנייה מול הכניסה למקום יש דלת לבנה  ויש תמרור חניית  נכים אחד. המקום עצמו לא מסומן כלל אין סימון על הרצפה בצבע כחול …
יש עשרות רבות של מקומות חנייה שני מגרשי חנייה ענקיים רק אחד מוקצה לנכים מול הכניסה לברכה הטיפולית
על הבניין יש שלט שהמקום יכול לאכלס 80 איש ולכן צריך יותר חניות נכים.
מאד ברור שאף אחד מהעובדים לא עבר הדרכה מינימלית לשירות נגיש…

 כתבנו מיד (בינואר 2021) ל"כללית".

 לקראת סוף ינואר 2021 המתלונן מדווח על תקלה שפגעה בחימום מי הבריכה. בריכה טיפולית צריכה להיות בטווח טמפרטורות מסוים כדי למנוע תופעות ספאסטיות וכדי שהטיפול יהיה אפקטיבי ונעים. באירוע הזה לא טרחו להודיע למטופלים בטלפון על התקלה והם הגיעו, התענו במים הקרים או ביטלו את הטיפול. כעבור ימים ספורים המתלונן הבחין בתיקון מאולתר של המדרגה שרק החמיר את הבעיה הבטיחותית. בנושא הטמפרטורה המתלונן עדכן:

"

מדובר בבריכה גדולה מאד ותקרה גבוהה מאד מעבר לסטנדרט. התקרה במקום היא סוג של פחון כלומר לא תקרת בטון אלה תקרה כמו של מחסנים מפח מתכת דק.
יש לדאוג לתלות על התקרה תנורים גדולים לחימום היות והחלל  מחוץ למים מאד קר בחורף
שאדם עם מוגבלות שוחה על הגב הגוף שלו חשוף לקור החיצוני של המקום והדבר באופן מיידי גורם לנוקשות שרירים ופוגע בטיפול.
 
שלא לדבר על היציאה מהמים לאחר הטיפול שאז הפרש הטמפרטורות יורד מ 32 מעלות בתוך המים ל15 מעלות לערך מחוץ למים

".

 

במאי 2021, אחרי תזכורות, הגיעה התשובה הבאה מה"כללית":

"….

צר לנו על העיכוב במתן המענה לפנייתך, הנושא התברר אצל מספר גורמים.

 

כארגון בריאות, נושא הנגישות בראש מעייננו, ואנו ערים לכל פנייה בנושא.

 

התלונה הועברה להמשך טיפולו של אלון – בריכת תנובות. מבירור הפנייה עודכנו  כי, בימים אילו הוא עובד מול מורשה נגישות למתן האישור.

"

 בחודשים שאחרי קבלת התשובה הנ"ל המתלונן מדווח שאין שינוי משמעותי במקום. כתבנו שוב ל"כללית" ולהנהלת המרכז וטרם הגיעה תשובה.

 


 

מידע נוסף וקישורים

*. דף הבריכה באתר ה"כללית". בעת כתיבת שורות אלה כתוב שם: "נגישות – יש ליצור קשר עם נותן השירות".

*. "בריכות טיפוליות", מסמך מקיף של המוסד לביטוח לאומי, מהדורת אוגוסט 2013. לפי המסמך, הבריכה הטיפולית שימשה להדרכה במכללת וינגייט.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן