Skip to main content

מרכז רפואי של הלאומית בבת ים

בחזית המרפאה ברחוב העצמאות 56 היה שלט: "לאומית – רפואה אישית מתקדמת". לפחות בכל הנוגע לנגישות הקידמה לא הגיעה לשם!

 

ב"מרכז הרפואי" הזה יש (בעת כתיבת שורות אלה, סוף 2015) אורתופד, קרדיולוג, אחות סיעודית ועוד. לכל אלה הגישה היא דרך מדרגות בלבד.

 

ב- 2007 הגיעה תלונה לפיה המחלקה הפסיכו-גריאטרית נמצאת במבנה הזה. המתלוננת פנתה אז ל"פניות הציבור" של ה"לאומית" ולא נענתה.

 

תלונה עקשנית נוספת הגיעה בסוף 2010:

"בקופת חולים לאומית … יש מדרגות ואין גישה לנכים כבר הרבה שנים. כיום מתבצעים שיפוצים בסניף ולא נראה לי שהרמפה לנכים באופק . אנא ממכם אבקשכם לטפל בעניין ולוודא שאכן תהייה גישה לנכים, כי בסניף נאמר לי שאכן חושבים על הנגישות וגם בשביל זה עושים את השיפוץ, הסניף כנראה יפתח באמצע ינואר אך לא ידוע מתי תהייה הרמפה? וזה מאוד חשוב לי כי אני גרה ליד הקופת חולים ואני אישה נכה עם כיסא ממונע ומאוד קשה לי ולבעלי כל הזמן לנסוע ליד הקניון כדי להביא תרופות או ללכת לרופא".

המתלוננת פנתה גם למשרד הבריאות (נציב קבילות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי) וקיבלה באמצע 2011 את התשובה "אנו עושים כמיטב יכולתנו להסדיר את הנושא בהקדם האפשרי…".

בפועל, אחרי ארבע וחצי שנים לא נעשה דבר שאפשר לראות בשטח.

 

ב- 2013 הגיעה תלונה כזאת:

"… חמי וחמותי בני למעלה מ90 שנה עם מוגבלויות הליכה נזקקים לשירותי סניף זה (מבוטחי לאומית מאז היווסדה), לעיתים תכופות בשל גילם המופלג. מאחר והסניף לא נגיש לאנשים מוגבלים כ 15 מדרגות ללא מעלית או מעלון אינם יכולים להגיע לסניף. אלה השירותים שמציעה קופת חולים זו למבוטחיה…"

פנינו שב ל"לאומית" וקיבלנו את התשובה הבאה:

 

 

לא קיבלנו את העדכון המובטח… לעומת זאת, בנובמבר 2015 מגיעות שתי תלונות על היעדר נגישות במרפאה. 


ב- 28.3.2016 העלו את סיפור התלונה בתוכנית "יהיה בסדר" (גלי צה"ל). מסתבר שהציעו למתלוננים מרפאות נגישות אך מרוחקות יותר מביתם ועם רופאים אחרים, וזה לא התאים להם. מתגובת ה"לאומית" אפשר להבין שרצו להנגיש את המרפאה, אך יש התנגדויות שכנים בבניין שהמרפאה שוכנת בו. נציב השוויון, מר אחיה קמארה, ציין שתקנות נגישות מוסדות בריאות אושרו רק לפני כשלושה שבועות ויש להם זמן להנגיש בהדרגה עד 2018.

 

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

מרפאה של הלאומית בבת ים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן