Skip to main content

מרפאה מקצועית של הכללית ברחוב הרצל בנהריה

הדרך הנגישה היחידה להגיע לחלק מהרופאים במרפאה ברחוב הרצל 66 היא באמצעות מעלון; המעלון מושבת לסירוגין מ- 2012 

 

מיקי גולדווסר, חברת מועצת העיר ב- 2013, ניסתה לברר את הנושא ונודע לה שהתקלקל חלק במעלון שלא ניתן למצוא בארץ וצריך להביא אותו מחו"ל. את הלקוחות זה לא צריך לעניין (ויש גם דרכים למשלוח מהיר של חלפים מחו"ל). גב' גולדווסר פועלת לתיקון מהיר של המעלון (למרות שזה לא באחריות ישירה של העירייה). בסוף מרץ 2013 מיקי גולדווסר הציבה את הטקסט הבא ב"פורום נהריה" בפייסבוק:

"עד שזה לא קורה לנו, אנחנו אדישים. היום זה קרה לי. הזדקקתי למעלון בקופת חולים המקצועית (רח. הרצל) והסתבר לי שהיא אינה עובדת. מקולקלת. אבל מקולקלת לא מהיום אלא כבר כחודש ימים. החלטתי שדי לאדישות ואני כותבת מכתבים להנהלת קופ"ח כללית וגם להנהלת המחוז. אני מזמינה את כולכם לכתוב מכתבים. היום אינכם זקוקים למעלון, אולם חס וחלילה יבוא יום ותזדקקו לו ואז תבינו עד כמה מצב של מעלון מקולקל מוציא מהכלים ומתסכל, בנוסף – גם מסכן מבחינה בטיחותית אנשים פגועי גפים שנאלצים לעלות במדרגות ומסכנים את פגיעתם עוד יותר. אני יודעת שאין תיקון המעלון באחריותו של ראש העירייה. אולם, ראש עירייה שאיכפת לו מתושבי עירו, יכול לעזור במידה ויפנה גם הוא, להנהלת קופ"ח וידרוש את התיקון למעלון. אז אני פונה בבקשה, גם לראש העיר, להתערב לטובת הציבור במקרה הזה.
אנא, כתבו גם אתם מכתבים להנהלת קופ"ח כללית
".

 

מרגלית טויטו צפתה את התקלה בבלוג שלה (אולי בלי שהתכוונה לכך). היא כתבה בסוף פברואר 2013: "…הפקידה לחצה על המתג והמעלון התחיל לעלות על גרם המדרגות, באמצע הדרך התחילו להישמע חריקות שהלכו וגברו, חשבתי לעצמי, עוד מעט המעלון יפסיק לעבוד, ויותר מכך – יתדרדר למטה. הפחד תקף אותי….". המוטיבציה העיקרית למאמר הזה הייתה המעברים הצרים במרפאה דווקא אחרי השיפוץ. זה תואם תלונה אחרת שהגיעה באותו נושא, עם דוגמא מחדר של אורתופד במרפאה. באמצע אפריל 2013 מרגלית טויטו מעדכנת בבלוג שלה שהמעלון שוב פועל, אך עם אותם רעשים מפחידים. בסוף הירידה הוא נתקע ונדרש חילוץ.

 

 

ב- 9.5.2013 מתפרסמת כתבה של דורית ריטבו ב"מבט נהריה" על המרפאה הזאת. מוזכרים שם רוב הנושאים המתוארים כאן בתוספת תגובת ה"כללית": "… מדובר במרפאה שהוקמה לפני עשרות שנים… לדאבוננו לא ניתן להקים בה מעלית, אלא רק להתקין מעלון. התחלנו בבניית מרפאה מקצועית חדשה, שעם השלמתה תהיה מונגשת לחלוטין… הבנייה התעכבה בשל קשיים שהערימה העירייה….".

 

בהמשך לכתבה הסבו את תשומת ליבנו גם לחניית הנכים המוזרה בכניסה למרפאה: היא מקבילה למדרכה ויש מעקה-בטיחות שמונע פתיחת מעלון של ואן. בקצה הקדמי של החניה הקצרה יש הנמכת מדרכה שואן ארוך (אמריקאי) ייאלץ לחסום (אם נהגו יימנע מחסימת מעבר חצייה מאחור).

 

באוגוסט 2013 הגיעה התשובה הבאה מ"פניות הציבור" של ה"כללית": 

תגובת הכללית

 

כפי שניתן לראות, פרט לנושא המעלון, התשובה חלקית.

 

בפברואר 2015 קיבלנו שוב תלונה על המעלון בליווי תמונות של המעלון המושבת:

 

 

 

 

בתמונה הראשונה אפשר לראות את פתק ההתנצלות של המרפאה. ליד הפתק יש מדבקה של "שחק מעליות"… בשנייה יש המחשה של גרם המדרגות שצריך לטפס מי שיש לו מגבלת ניידות או פציעה כדי לבצע צילום רנטגן ולהיבדק על ידי אורתופד… בהזדמנות הזאת התברר לנו שלקוחות ה"כללית" מכרמיאל הרחוקה נאלצים להגיע למרפאה הזאת בנהריה כדי לקבל שירותי רנטגן. מוזר שלא מצאו לנכון להקים מכון רנטגן באחת המרפאות בכרמיאל לטובת לקוחות ה"כללית" בכרמיאל, גוש שגב והסביבה.

 

ביולי 2015 התפרסמה כתבה של אדי גל (MYNET) על הבעיות במעלון במרפאה הזאת ובמעליות במרפאה סמוכה של "הכללית". מצוטט שם מכתב של עורך דין בשם נכה צה"ל שנזקק לשירותי המרפאות.

 

בדצמבר 2021 מסתבר שאין חדש. ההבטחה למרפאה חדשה לא מומשה והמעלון שוב מושבת. המתלונן מדווח על קשיש שנמנע מטיפולים בגלל השבתת המעלון.

 

בינואר 2022 מופיעה תלונה נוספת ב"פייסבוק" וכשהעברנו גם אותה לבכיר במחוז של ה"כללית" קיבלנו את התשובה שעיקריה מצוטטים כאן:

"

לצערי היו תכניות במשך שנים ולא יצא כלום…

התחילו עבודות הבינוי של המרכז החדש שיחליף את המרכז הנ"ל.

מדובר במרכז גדול לרפואה יועצת – 5000 מ"ר מעל הקרקע ועוד 4000 מ"ר מתחת לקרקע לחניה שבשעת חירום יתנו מענה במידת הצורך.

מדובר בהשקעה של כ-100 מש"ח לטובת תושבי נהריה והאזור.

".

לא נמסר לו"ז ולא ברור לנו מקום המרפאה החדשה.

 

במרץ 2022 מתפרסמת כתבה נוספת של אדי גל ב"ידיעות כרמיאל". הפעם מובא סיפורו של אלכס טל, לקוח עם מוגבלות, שהגיע למרפאה עם הבת שלו שהרגל שלה נשברה. בידיעה מצוטטת תגובה לא עניינית של ה"כללית".

 

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

הכללית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן