Skip to main content

מרפאות חוץ בבית חולים רמב"ם בחיפה

באפריל 2007 הגיעה תלונה על היעדר שירותי נכים במרפאות החוץ ("בית האבן") של בית החולים רמב"ם. מסתבר שמדובר במבנה לשימור ולכן יש קושי מסוים

 

בבירור עם העירייה נמסר לנו שיבדקו אפשרות לאחד תאי שירותים קיימים כדי שיוכלו לשמש גם נכים. לדעתנו שירותי נכים הם צורך בסיסי במקום כזה וראוי להתקין כאלה אפילו על חשבון חדר במרפאה. אם לא ניתן לסדר שירותי נכים – עדיף שהמבנה העתיק לא ישמש לקבלת קהל.


היו תלונות חוזרות גם על קשיי חניה אפילו לנכים בבית החולים. המצב מחמיר בתקופה של שיפוצים מקיפים בשנים 2007 – 2014 . בית החולים שכר חברת ייעוץ לנושא החניה. באפריל 2014 נפתח חניון תת-קרקעי עם 1500 מקומות חנייה. אנחנו מקווים שזה יפתור את מצוקת החניה ששררה לאורך השנים בבית החולים ובבית הספר לרפואה הצמוד אליו. הסדירו גם את החניה לנכים בשער הפונה אל "החוף השקט". סימון חניות הנכים ליד שער החוף השקט איננו תקני (לפחות בחלקו). בשני החניונים מתבצע זיהוי של כל בעל תג נכה בכניסה. זה מונע ניצול לרעה של חניות הנכים, אך מכביד על נכים שצריך להסיע אותם או להביא להם את הרכב ל"חופשות" או לשיחרור.

 

כדאי לדעת שלפחות בחורף 2015 יש בעיה של הצפות בכל אירוע גשם משמעותי. זה גורם לחסימת חלק מהחניון ולמצוקת חניה זמנית. בנוסף, קטע המעבר הקצר ממעליות החניון למבנה המרכזי חשוף לרוחות פרצים ולגשם ומוזר שלא דאגו להגן עליו כחלק מפרויקט החניון.


במאי 2008 נמסר לנו שמרפאת הכאב עברה למבנה בקומה שניה ללא מעלית!!! באופן טבעי מגיעים למרפאה אנשים עם מגבלות ניידות. 

תשובה (בע"פ) של מנהל מרפאת הכאב, ד"ר אילון איזנברג:
  • המרפאה מוקמה בקומה ב' – אילוץ של ביה"ח.
  • פתרון הקבע: נבנה כבר פיר והמעלית עצמה הוזמנה מחו"ל. הובטח שתגיע בחודש ספטמבר 2008.
  • בינתיים, הותאם חדר בקומת קרקע לטובת מי שמודיע שאינו מסוגל לטפס מדרגות. הרופא יורד אליו לטיפול. שלט בשפה העברית המודיע זאת – תלוי בכניסה, והוזמן כבר נוסח דומה ברוסית ובערבית. גישה נוחה לחדר – דרך המחלקה הפיזיותרפית, ויש לפנות אליהם ולהגיע בנוחות.
  • בעיות החנייה ליד המרפאה: יש 4 חניות לנכים. הבעייה – האזור בבנייה והחניות נתפסות ע"י מי שאין לו תו נכה. יש הנחייה לשומרים, אך היא עוזרת חלקית כי הם מתחלפים באופן תדיר. 

ברור שבסדר עניינים נורמאלי לא היה צריך להעביר מרפאה למבנה כזה לפני השלמת ההנגשה. אם אין ברירה אחרת, צריך לתת מידע נגישות מפורט באתר המרפאה.

ב- 2010 המרפאה שינתה את שמה ל"מכון לרפואת כאב".

 

בפברואר 2015 מגיעה תלונה חדשה, לפיה המעבר המוזכר בתשובה מ- 2008 (דרך הפיזיותרפיה) איננו נגיש:

"הכניסה לבניין מרפאת הכאב אינה נגישה לנכים הדלתות אינן אוטומטיות והכניסה מסורבלת דרך בניין הפיזיו. כשמגיעים למעלית היציאה ממנה היא צרה … אין דרך כמעט לעבור עם כיסא גלגלים. צריך לנסוע לאחור ולהזהר נורא לא לעלות על רגליים של אנשים שיושבים משני הצדדים.".

תשובת הנהלת "המכון לרפואת כאב" הגיעה מהר:

"

אכן העברתי את הבעיה של הנגישות הידועה לכולנו לגורמים הרלוונטיים ברמב"ם. מצוקת המקום במכון שלנו ידועה להנהלת ביה"ח. היה אצלנו מנהל כ"א לביקור וכן נציגי נגישות. הועלו מספר מחשבות לפתרון וכעת אנו מנסים לברר בין הפתרונות האפשריים.
אני מודה לכם על הפניה ואמשיך לנסות למצוא פתרונות הולמים לבעיות המתעוררות במכון. נגישות לא פחות חשובה מכל בעיה אחרת.

"

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן