Skip to main content

מרפאת יוספטל של הכללית בנהריה

במרפאת יוספטל יש רופאים מקצועיים ואחרים, אך לקוחות עם מוגבלויות לא יכולים להגיע אליהם. לא תמיד הרופא יכול לרדת אל המטופל עם כל הציוד.

בפברואר 2006 הגיעה התלונה הבאה:

"אני …נזקק לעיתים תכופות לרופא א.א.ג. הקופה מפנה אותי למרפאת יוספטל בנהריה שהגישה לנכים לא מותאמת. לא הוצעה לי האלטרנטיבה לקבל טיפול בביה"ח נהריה, או הבאת רופא הביתה בתשלום."

הציעו למתלונן לקבל טיפול ב"זבולון" (קרית ביאליק), למעלה מ- 20 ק"מ מביתו, או בבי"ח נהריה (בתשלום גבוה). בהמשך הפנו אותו למרפאה אחרת עם מעלית קטנה (שלא מאפשרת כניסה עצמאית ומכובדת).

נושא הנגישות במרפאה עלה בכתבה של המקומון "ידיעות הצפון" ב- 7.3.2008. לפי דוברת ה"כללית" בצפון, יש תוכנית לבנות מעלית, אך התקציב מוגבל וחלקו הגדול מוקצב לבניית מרפאה מקצועית גדולה באיזור…

ביוני 2010 הגיעה התלונה הבאה:

"נקבע לי באמצעות זימון תורים בטלפון תור לרופא עיניים במרפאת יוספטל בנהריה. בשיחת הטלפון לקביעת התור אמרתי לטלפנית שנחוץ מקום מונגש לכיסא גלגלים. השיחה ארכה הרבה זמן ובסופה הטלפנית נתנה לי את התור הזה וציינה מפורשות שהיא בדקה ויודעת בוודאות שהמקום נגיש לכיסא גלגלים. אתמול הייתי במרפאה האמורה. יש שם מדרגות ואפילו לא סימן למעלית. פשוט אין שום דרך לעלות למרפאה".

זו דוגמא למצב שאי אפשר לרדת אל הלקוח/ה עם ציוד הבדיקה המיוחד, חייבים להגיע אל החדר שבו הציוד נמצא. כעבור כמה ימים המתלוננת דיווחה:

"…בינתיים היא סידרה לי מיוזמתה תור חלופי במרפאה אחרת". האילתור הזה לא מקובל עלינו לטווח ארוך. המתלוננת פנתה בעצמה לח"כ אורון שפנה להנהלת ה"כללית" וקיבל את התשובה הבאה:

"…מרפאת יוספטל בנהריה נמצאת גם היא בתהליך של שיפוץ ובניית מעלית לנכים… אנו מתנצלים על אי הנוחות ועל עוגמת הנפש…". הכרזה ש"בימים אלו  נבנית מעלית במרפאה זו" נכתבה למתלוננת גם בספטמבר 2010.

 


 

בפברואר 2019 התפרסם ב"קובץ התקנות" "צו שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (הארכת מועד תחולת חובת הנגישות למוסדות בריאות קיימים)". הצו מפרט מה צריך להנגיש בכל מרפאה, בית חולים וכו'. על המרפאה הזאת נכתב "יבוצע סקר נדרש מעלית" ויש הנחיות להתנהלות עד ההנגשה.

 

בנובמבר 2020 מגיעה כתבה מ "ידיעות כרמיאל": נהריה: "מרפאת יוספטל תשופץ". מזכירים שם עמדות מונגשות, כולל בבית המרקחת. הידיעה (והאחרות ב"קישורים" למטה) לא מזכירה את המעלית.

 

אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הנגשת המרפאה.


 

 

קישורים

 

*. דף המרפאה באתר ה"כללית". נכתב שם: "גישה למרפאה, שירותי נכים, מעלית או מבנה חד קומתי , חניית נכים". בנובמבר 2020 הדף מפרט את הסידורים בזמן השיפוץ.

 

*. "עבודות שיפוץ במרפאת יוספטל של כללית בכ-3 מיליון שקלים". "חדשות נהריה (בלינקר)", נובמבר 2020.

 

*. "התחדשות ביוספטל". "כפרניק", נובמבר 2020.

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן