Skip to main content

מרפאת פינסקר של כללית בראשון לציון

הגיעה תלונתו של אשר דנינו על היעדר חניות נכים מתאימות לואן ועל דלפקים גבוהים או חסומים במרפאה המקצועית "פינסקר". תמונת הדלפקים בבית המרקחת של המרפאה מצביעה על קושי אפילו לנמוכי-קומה, לא רק ליושבים בכיסא גלגלים.

בתמונת חניות הנכים אפשר להבחין בקלות בצפיפות ובסימון הלא-תקני.

מר אשר דנינו, שהוא גם פעיל נגישות בעירו, פנה בעצמו להנהלת המרפאה, אך עברו חודשים ארוכים ללא שינוי בשטח. בנוסף, חנייה לא מוסדרת של מוניות בפתח המרפאה חוסמת את המעבר לכיסאות גלגלים.

פניות שלנו ושל המתלונן במקביל והתערבות הממונה על הנגישות בעירייה השיגו הבטחה לתיקון מיידי של הבעיות. בינואר 2009 קיבלנו (יחד עם המתלונן) את התשובה הבאה מהממונה על הנגישות: "הנהלת המחוז [של קופ"ח] תקצה בימים הקרובים חניה לרכב נכה עם מעלון בחניון המרפאה. כמו כן, קיימת עמדה נגישה בבית המרקחת שתשרת את בעלי המוגבלויות עם הגיעם לבית המרקחת".

בתחילת פברואר 2009 הפיצה הממונה על הנגישות בעירייה מכתבים למנהל האדמיניסטרטיבי של ה"כללית" (מחוז המרכז) ואל האחראי על הבטיחות באותו מחוז עם דרישה לזרז את הטיפול בהנגשת הדלפק והחניה. למרות זאת אנחנו מדווחים במאי 2009 שטרם בוצעו התיקונים המובטחים.

בספטמבר 2009 התלונה על מצב החניה לואן חוזרת. מאוחר יותר נטען גם שיש קב"ט שמונע מנכים חניה במקרים מסוימים למרות שאין חסימת מעברים, לכאורה, אך הוא מאפשר פעילות של רוכל על חשבון חניה. כתבנו לממונה על הנגישות בעירייה ולקופ"ח ונעדכן כאן בתשובות. בנובמבר 2009 הממונה על הנגישות שלחה תזכורת לאחראים בעירייה ובקופ"ח. מההתכתבויות אפשר להבין ששטח החניה הוא בבעלות קופ"ח ולכן סימון החניה לוואן הוא באחריותה. יש אישור מוועדת התנועה העירונית לסימון אחרי שראו שאין חשש להפרעה לרכב חירום או אספקה. יש גם בירור ביחס לאופן אכיפת החניה במקום (באמצעות החברה העירונית לביטחון או בדרך אחרת).

למרות ההבטחות הספציפיות מסתבר שאין שינוי בשטח. נכון לאמצע 2012 טרם סומנה חניה מתאימה לואן ואנחנו מחדשים את הבירור מול העירייה וה"כללית".

בינואר 2013 מגיעה תלונה גם על מרפאה של הכללית ברחוב וולפסון: גם שם יש מצוקת חניה קשה לבעלי תג נכה. יש שם חניות נכים, אך הן לא תקניות ולא מספיקות ואין מספיק חניה חופשית ברחוב.

במאי 2015 התלונה מתחדשת ומסתבר שהמצב אף החמיר: חלק מהחניון נסגר ללקוחות ונשמר לצוות הרפואי. תשובת "פניות הציבור" הגיעה מהר:

"מרפאת 'פינסקר' ממוקמת במרכז העיר ראשון לציון  ולכן למרפאה מספר מצומצם של מקומות חנייה.

לאור אופן שימוש הציבור הרחב בחניה הנדונה , הוחלט על סגירת החניה מרחוב פינסקר לשרות הצוות הרפואי במקום.

כמו כן בעלי מוגבלויות שיציגו תג נכה יוכלו להיכנס לאחר חיוג למספר המוצג על השער (התג יוצג מול המצלמה הנמצאת בשער) השער יפתח לאחר הצגת התעודה.

הכניסה למרפאה מרח' יהודה לייב 31 הינה כניסה הנגישה לבעלי מוגבלות, ובכניסה זו ישנם 5 מקומות חנייה מסומנים ומיועדים ללקוחות בעלי תו נכה. לאור בקשת מטופלינו תוסב  בעתיד הקרוב חניה נוספת לטובת בעלי מוגבלויות.

כמו כן, בחנייה זו מקומות חנייה נוספים, לשימושם של כלל לקוחות המרפאה.

*  לקוחות המרפאה תושבי ראשון לציון בעלי תו חנייה של העיר יכולים לחנות ללא תשלום ברחובות הצמודים למרפאה."

אנחנו נמשיך לעקוב ונבקש שההסדרים החדשים יהיו מלווים בשילוט ברור.


תמונות להמחשה

  • חניות נכים צרות, אי אפשר לפתוח דלת או מעלית (ואן) או להפעיל "רובוט" (זרוע להעברת כיסא גלגלים מתא המטען):

חניות נכים במרפאת פינסקר של הכללית

הצמדת התמרורים לקיר (ללא עמוד) איננה תקנית.

  • דלפק בית המרקחת – מול עיני היושב בכיסא גלגלים יש סורגים וחוטים; הדלפק מעל הראש:

דלפק לא נגיש במרפאת פינסקר של הכללית

מבט כללי על המרפאה והכניסה לחניה אפשר לקבל בתצוגת הרחוב של "גוגל".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן