Skip to main content

מידע מסייע

הוסדרו חניות נכים ליד "מגדל המאה" בתל אביב בעקבות פניית העמותה לעירייה

ב"מגדל המאה" ברחוב אבן גבירול יש מרפאה מרכזית ועסקים אחרים שפתוחים לציבור. היו שם חניות נכים, אך הן בוטלו לטובת שבילי אופניים ונתיב תחבורה ציבורית.

כתבנו לעיריית ת"א והתגובה הראשונה שקיבלנו מחבר מועצת העיר:

"בדיקה שערכנו העלתה כי בחזית "מגדל המאה" ברח' אבן גבירול 124 ת"א הוקצו 2 מקומות חנייה ציבוריים לנכים, וכמו כן מקום נוסף אישי המיועד לנכה עפ"י מספר רכב. לידיעתך, בתוך החניון במגדל המאה ממוקמים 16 מקומות לנכים  בתשלום".

ביקשנו ממי שמכיר את המקום היטב לבדוק את התשובה והתברר:

"  ‏

  • ‏אכן אין חניות נכים בחזית הבנין.
  • יש בינתיים שני מפרצים בצמוד לבניין לתחנת מוניות, חניית דו-גלגליים ומקומות אחדים שלא מסומנים לשום דבר. "בינתיים" כי הופכים את המסלול הצמוד לנתיב לתחבורה ציבורית בלבד ונראה שעוד לא צבעו את המדרכות בהתאם לייעוד הסופי. ראיתי נכה הולכת חונה (עם תו) בחניה במפרץ אבל אין רמפה וזה לא יכול להתאים לכסא גלגלים.
  • יש בבנין חניון ויש בו חניות נכים מסומנות וצמודות ליציאה אולם ממה שראיתי החניות ברוחב רגיל ולא מותאמות לוואן. על-פי השלט בכניסה לחניון, הגובה המקסימלי לכניסה לחניון הוא 2 מ'. היציאה מהחניון לבנין נגישה ויש מעליות בבנין למפלסים השונים.
  • ‏שאלתי את השומר בכניסה לבנין המשרדים והמרפאות היכן נכה יכול לחנות ותשובתו היתה: "אין לי מושג".

 "

 

כעבור מספר שבועות נמסר לנו מהמתלוננת:

" 2 החניות שהוקצו להורדת נוסעים ובוטלו-הוקצו כעת לחניית נכים. וכן הוחזרו 2 חניות נוספות מתוך החניות שהיו במפרץ הסמוך. תודה…!".

זה תואם מכתב קצר שנשלח בתחילת יולי 2011 מ"מדור תכנון שוטף" ועיקרו:

"אנו נפעל להחזרת התימרור בשטח".

 

 

אכן תודה על ההיענות לפנייתנו.

 

חניית נכים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן