Skip to main content

בית העלמין הישן בהרצליה

יוסי טויסטר, נכה בכיסא גלגלים רכש עבור הוריו חלקת קבר ליד מעבר. לקראת ראש השנה תשס"ט הוא גילה שהמעבר נחסם בקברים.

 

פניותיו להנהלת בית העלמין לא עזרו, אמרו לו שמעתה יוכל לראות את קברי הוריו מרחוק… מר טויסטר פנה לעיתונות והסיפור התפרסם (כולל תגובות לא מספקות) ב"ישראל היום" וב- MYNET (כולל וידיאו). בשתי הכתבות יש גילגול אחריות הדדי בין הנהלת בית העלמין, העירייה ומשרד הדתות. ב"ישראל היום" התפרסמה התגובה הבאה מטעם המשרד לענייני דתות:

"דוברת משרד הדתות קרן שרוני מסרה כי מדובר מבחינתם בתופעה מוכרת. "בבתי העלמין המוזכרים ישנה מצוקה גדולה של שטחי קבורה שגרמה לתחילת הבנייה על פי חוק בשבילים מה שפוגע בנכים. אנו מודעים לבעיה ומצרים על כך. מנכ"ל המשרד אביגדור אוחנה בודק מה ניתן לעשות." ".

מצוקת שטחי הקבורה דחפה את עיריית הרצליה להקים בית עלמין חדש שינוהל כתאגיד עירוני. לפי העיתונות (למשל MYNET מנובמבר 2009), חברה קדישא מנהלת מאבק בהחלטה על גב משפחות הנפטרים. בדצמבר 2009 קיבלנו את התשובה הבאה מראש העיר:

בית עלמין חדש הרצליה

 

ב- 16.12.2009 התפרסם שהעירייה זכתה בבג"ץ בעניין בית העלמין החדש (הקישור נמחק).

בספטמבר 2010 הגיעה תלונה נוספת. מנהל בית העלמין ענה בגסות (לדברי המתלוננת) כך: "תדאגי שיפסיקו למות ואז נפסיק לקבור".

 

עוד תלונה מינואר 2013:

"בבית עלמין בהרצליה כרגע משפצים והופכים שביל גישה שקיים עשרות שנים לקברות של יקרינו. הופכים שביל זה לקברים נוספים!!! …. ביתי הנכה לעולם לא תוכל לגשת לקבר אביה…".

 

התלונה חוזרת באוגוסט 2013:

"בבית הקברות בהרצליה החלו קוברים במעברים ועל ידי כך מונעים מאנשים בעלי מוגבלויות כמוני וכמו בעלי את האפשרות לבקר בקברי יקיריהם. אני לא יכולתי לגשת לקברו של אבי על מנת לערוך אזכרה. פניתי למנכ"ל חב' קדישא בהרצליה, והלה טען שהם השאירו רווח למעבר בסביבות 70 ס"מ וזה על פי תקנות הנגישות".

למותר לציין ש- 70 ס"מ לא מתאימים לשום תקן.

אנחנו בקשר עם נציבות השוויון, שכבר הוציאה מכתב לכל הנוגעים בדבר, אך "מצוקת שטחי הקבורה" גורמת להם להתעלם ממנו ולהמשיך את חסימת בתי העלמין בפני נכים.


מידע נוסף וקישורים.

 

 

אילוסטרציה באדיבות WEBSTOCKPRO

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן