Skip to main content

בית העלמין העירוני החדש בהרצליה

בסביבות 2012 הוקם בהרצליה בית עלמין שמופעל על ידי תאגיד עירוני ולא "חברה קדישא"; הובטח לנו שבית העלמין יהיה נגיש; בסוף 2017 מגיעה התלונה הראשונה, אך יש הבטחה לתיקון

 

בית העלמין הוקם במתכונתו הנוכחית כריאקציה של העיריה למצב בבית העלמין הישן, שלא היה בשליטתה. אחת הבעיות שם הייתה קבורה בשבילים. ראשת העיר הבטיחה לנו ב- 2009 שבית העלמין החדש יהיה נגיש.

 

בבית העלמין החדש רוב הקברים יהיו בשיטת "הסנהדרין" כלומר בכוכים בתוך מבנים גדולים. על גגות חלק מהמבנים האלה יש חלקות ל"קבורת שדה". אל החלקות האלה מוליכה רמפה ארוכה מאד (לא בטוח שהיא תקנית), אך משם והלאה המעברים מלאים בקברים או במקומות "שמורים" בנויים. אפשר לראות את המצב בסרטון של רחפן (אמצע 2017). בראש הרמפה (בצד ימין של התמונה כאן) פונים חזק ימינה ומגיעים למעבר הראשון שיש בו שלישיות של חלקות קבר עם רווחים (גם בצדדים) שלא מספיקים לכיסא גלגלים.

 

פנינו לעירייה ולהנהלת בית העלמין ולהלן התשובה:

"

בררתי נושא הנגישות בית העלמין מול מנכ"ל התאגיד העירוני.
א.      הקבורה בבית העלמין ברובה מתבצעת בכוכים – שיטת הסנהדרין, כך שאין פגיעה ברחבת מתחם הקבורה.
ב.      בין מתחמי הקבורה קימת רחבת קבורה בשיטת קבורת שדה, אל חלקות אלה מוקפות במדרכה רחבה ונגישה, כך שלא נראה לי ששם הבעיה.
ג.       בקומת הגג נקבעו מקומות לקבורת שדה בעת הבניה. לאחרונה החלו לקבור בקומה, אך חלק מהקברים המיועדים סומנו כשמורים על מנת לשמור על הנגישות.
ד.      הובטח לי על ידי המנכ"ל שאותם מקומות "שמורים" ירוצפו ולא יישאר זכר לקיום אופציה לקבורה.

"

כפי שניתן לראות בתמונה, לא נוח לדלג על המקומות ה"שמורים" עם כיסא גלגלים. נשמח לראות שאכן יבצעו את הריצוף כמובטח ויהיה רצף נגיש אל כל החלקות בגג. 

 

בית העלמין החדש הרצליה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן