Skip to main content

הנמכת מדרכות בקרית ביאליק

במשך שנים מנסים פעילי נגישות מקומיים לשכנע את העירייה להנמיך מדרכות לפי החוק ולפי צרכי תושבי העיר והאורחים. בדצמבר 2007 מתחילים לראות פעילות של קבלנים בשטח.

תמיד הייתה סימפטיה לנושא בקרב ראשי העיר, חברי המועצה ובעלי תפקידים אחרים. הפעילות החלה בתקופת כהונתו של מר דני ז'ק כראש העיר, אך נעצרה. הבעיה הייתה תמיד תקציב, סדרי עדיפויות וכו'. בשלב מסוים הכריזו על "פיילוט" למרות שיש תקנים ברורים בנושא. לאחד ממהנדסי העיר היה רצון להמציא תקן משלו מחשש להשתוללות אופנוענים על מדרכות. התוצאה: במקומות המעטים שבהם הונמכה המדרכה בתקופתו, המדרגה והשיפוע שנותרו לא מאפשרים מעבר עצמאי ובטוח של משתמשים בכיסאות גלגלים.

במהלך 2007 (בתקופת כהונתו של ד"ר רפי ורטהיים כראש העיר) שכרו יועץ נגישות כדי להכין "תוכנית אב" להנגשת העיר. הנמכת המדרכות היא חלק מהתוכנית. את התחלת הביצוע בשטח אפשר לזקוף לזכותו של מהנדס העיר דאז (מר בר-זיו) ולחברי המועצה (מר דוקורסקי ומר אזריאל).

בסוף 2008 מר דוקורסקי נבחר כראש העיר והוא ממשיך בפעולות ההנגשה, כולל הנמכת מדרכות. אנחנו מקווים שהפרוייקט יתפוס תאוצה ותתבצע הנגשה של כל המדרכות בעיר. צריך רק להקפיד על איכות העבודה כי ללא פיקוח הקבלנים "מקצרים תהליכים". באפריל 2010 פנינו למהנדס האחראי בעירייה עם דוגמא לגימור לא מוצלח.

 

ב- 2011 התבצע סקר משלים ע"י מתנדבי "קהילה נגישה קרית ביאליק" בהובלת רכז הנגישות. הסקר כלל מבני ציבור ואת כל המדרכות בעיר (פרט לאזור התעשיה). הסקר הוגש לראש העיר עם המלצות בנוגע לסדר עדיפויות.


ראו גם נושאים ספציפיים לקריון.


נושא הנמכת המדרכות מתועד בדו"ח הרבעוני של תחילת 2009 באתר העירייה. כתוב שם:

"הושלמה הכנת תוכנית אב לנגישות אנשים עם מוגבלות.
הונמכו עשרות מדרכות ליד מעברי החצייה בעיר במסגרת שלב א' ובקרוב נחל בביצוע שלב ב' של עבודות ההנמכה בהשקעה של 450 אש"ח מימון העירייה ומשרד התחבורה
".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן