Skip to main content

חסימת מעברים בבית העלמין סגולה

באמצע 2007 הגיעה תלונה על חוסר אפשרות להתקרב עם כיסא גלגלים לקברים בבית העלמין סגולה. הסיבה, לכאורה: הסבת שבילים לחלקות קבר; ב- 2022 מוגשת תביעה בנושא דומה

 

 

בנוסף בנו אבן שפה מסביב לחלקות, כך שכיסא גלגלים לא יכול לעבור גם כאשר המרחב מספיק. מנהל בית העלמין, מר אשר גנות, הגיב ל"מעריב" (22.5.2007): "מוגבל או מוגבלת רוצים לקפוץ בחבל אבל הם לא יכולים, רוצים לטפס במדרגות אבל הם לא יכולים, רוצים לרקוד אבל הם לא יכולים, אז בדיוק פה חייבים?!". אנחנו חושבים שאין צורך לפרט מה אנחנו חושבים על תשובה כזאת, המשקפת, כנראה, את היחס לנכים בחוגים שמר גנות מצוי בהם…

פרק הנגישות בחוק השוויון מטפל בנגישות לבתי עלמין. כיוון שלא יזיזו קברים, כל עיכוב באכיפה יאפשר לבתי העלמין לחסום עוד ועוד קברים בפני אנשים עם מוגבלויות. המניע הכלכלי ברור – ניצול מקסימאלי של השטח, אך זה לא צריך לבוא על חשבון מי שרוצה לפקוד את קברי יקיריו.


מידע נוסף וקשורים

 

  • נגישות בתי עלמין בישראל. "נגישות ישראל".
  • "מפח נפש בעלייה לקבר: אין נגישות לנכים". YNET, אפריל 2015. אחד המתלוננים הוא אדר' שמואל חיימוביץ', ממונה נגישות ארצי בנציבות השוויון לאנשים עם מוגבלויות. מוזכרים ספציפית בתי העלמין "ירקון" ו"סגולה".
  • תביעה של אישה ששילמה 96000 ש"ח עבור חלקה זוגית נגישה, אך הוצבו לפניה חלקות קבר שמונעות גישה לכיסא גלגלים. "ידיעות השרון הרצליה", מאי 2022. 

     

     

     

  • אילוסטרציה באדיבות WEBSTOCKPRO

    מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן