Skip to main content

נגישות בישוב מיתר

לישוב מיתר היו תוכניות להנגשת המרחב הציבורי בלוח זמנים מוגדר. בפועל לא מכבדים את ההבטחות ומועצת הישוב מסרבת לענות לפניות. יש צווי נגישות

 

המצב המתואר מתסכל מאד את המתלוננים ומגביל את חופש התנועה שלהם בישוב. לנוחיות הקוראים והמטפלים בנושא, להלן תיאור האירועים לפי סדר כרונולוגי.

 

*. מאי 2010 – הגשת "תוכנית אב יישובית לספורט במיתר" ליו"ר המועצה המקומית מיתר מר אבנר בן-גרא. טבלה א' במסמך כוללת סקר מתקני ספורט, רובם לא נגישים. המסמך דורש לכלול הנגשה בכל תוכנית שיפוץ. לפי טבלת "סיכום המלצות…", ההנגשה של מבנים קיימים צריכה להתבצע ב- 2010. באופן כללי "הוועדה מבקשת לאפשר את נגישותם של מתקני הספורט (הנוכחיים והעתידיים) לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים".

 

*. אוגוסט 2010 – תלונה על נגישות מרכז הספורט ובריכת השחייה.

 

*. אוקטובר 2011 – תלונה על היעדר חניות נכים ליד בתי כנסת בישוב, כולל בית הכנסת המרכזי. ראש המועצה הפנה את המתלונן למע"צ… העתק התלונה מגיע אלינו לקראת סוף 2012.

 

*. מאי 2012 – תלונה נוספת על נגישות מרכז הספורט.

 

*. נובמבר 2012 – שליחת מכתב לראש המועצה ולבעלי תפקידים אחרים בנושא חניות נכים ליד בתי הכנסת. לא התקבלה תגובה. המתלונן דיווח שקיבל מראש המועצה הבטחה בע"פ להסדיר את הנושא.

 

*. פברואר 2013 – סימון חניות נכים ליד בית הכנסת המרכזי. המתלונן כותב: "אני שמח לבשר לך שנגמרו העבודות ליד בית הכנסת המרכזי במיתר וסוף סוף יש לנו 2 חניות נכים שהם נוחות מאד לגישה ואני נהנה להגיע בצורה כזאת לבית הכנסת מבלי שיש לי חשש שאולי לא אמצא מקום חניה קרוב".

 

*. ינואר 2017 – נושא נגישות אולם הספורט מתעורר שוב עקב הכרזה בדף ה"פייסבוק" של המועצה על בניית אולם ספורט חדש. הגולש אבי ברקו מגיב שבאולם הקיים הוא לא יכול ללוות את הבת שלו לחוגים. ראש המועצה, שמציב לא מעט הודעות בדף, לא טורח להגיב להערה.

 

*. ינואר 2017 – מכתב מ"נגישות ישראל" לראש המועצה ואחרים. התגובה הקצרה של ראש המועצה – "לבדיקתך" (מופנית למהנדס המועצה). לא הגיעו תגובות ענייניות.

 

*. יוני 2017 – המועצה מודיעה ב"פייסבוק" על שיפוץ גני שעשועים. בתגובה הגולש אבי ברקו מתריע על היעדר עליה נאותה מהכביש למדרכה.

 

*. יולי 2017 – המתלונן מדווח על ביקור של מפקחים מטעם נציבות השוויון באולם הספורט. למתלונן ולחבר המועצה נאמר בע"פ שאכן האולם לא נגיש, חניות הנכים בישוב לא עומדות בתקן ושיש בעיות נגישות נוספות (בין היתר: דואר, מרכול, קופת חולים).

 

*. יולי 2017 – המתלונן מדווח על "כמעט תאונה" עקב בעיית נגישות: "הבוקר נסעתי לדואר לפעולה בסיסית. חניתי בחנית נכים בסמוך למועצה. היות ואין עליה מסודרת לסניף הדואר הקרובה לחנית נכים נאלצתי להתגלגל בחניה עד" כללית" ומשם לעלות. תוך כדי בהיותי מתגלגל בכביש לפתע גברת חזרה ברוורס היות ולא ראתה אותי נאלצתי לדפוק בחוזקה על רכבה ע"מ שתעצור…".

 

*. אוגוסט 2017 – חבר המועצה שמעון פרץ מפיץ סרטון להמחשת הקושי והסכנה בהיעדר הנמכות מדרכה תקניות. כותרת הסרטון: "נגישות שווה רגישות – הופכים את הישוב מיתר לנגיש".

 

*. אוגוסט 2017 – תזכורת לראש המועצה ואחרים בנושא אולם הספורט ובעיות נגישות אחרות. אין תגובה…

 

*. ספטמבר 2017 – אישור נגישות לאתר האינטרנט של המועצה.

 

*. נובמבר 2017 – פרסום מסמך "התאמות נגישות בספרייה הציבורית מיתר". המחברת: הילה שחר, רכזת הנגישות של המועצה המקומית.

 

*. ינואר 2018 – עוד תזכורת לראש המועצה, אין תגובה… נשלח מייל גם לעו"ד מטעם נציבות השוויון שמטפלת בתלונה.

 

*. פברואר 2018 – תגובה עניינית ראשונה מהמועצה. רכזת הנגישות כותבת לנו:

"אבדוק עם האנשים הרלוונטיים לנושא ואבקש שיחזרו אליך.

לגבי התלונה שהתקבלה מאב שאינו יכול לצפות בהופעות של ילדיו:
מנהלת מחלקת ספורט וחוגים במועצה, שוחחה עמו והגיעה איתו להסכמה כי החוג בו נמצאת בתו יערך פעם בחודש בכיתה נגישה. מעבר לכך הוא לא ביקש דבר נוסף ולא העלה טענות נוספות הקשורות לחוג באולם הפיס.
בנושא אחר הוא ביקש שתהיה חניית נכים ליד מתחם הצופים שכרגע נמצא בשיפוצים – החניה כבר בוצעה. "

 

*. 4.2.2020 – צו נגישות מטעם נציבות השוויון נגד המועצה.

 

הצו מזכיר נושאי נגישות השירות, התאמה פרטנית במוסדות חינוך, פרסום התאמות נגישות, התאמות נהלים, הדרכות עובדים, רכז נגישות, "מנות הנגשה של מבני ציבור קיימים", "מנות הנגשה של מוסדות חינוך", "מנות הנגשה של מקומות שאינם בניינים".

 


 

 

נספח – תמונות נבחרות

 

הכניסה הראשית למרכז הפיס (2017)

 

שירותי נכים לא תקניים ולא נגישים במרכז הספורט (2017)

 

מדרגות לחדר של חוגי המחול. בני משפחה עם מוגבלות בניידות לא יכולים להגיע (2017)

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן