Skip to main content

מידע מסייע

נהריה: אזרח הוגדר ככלבלב של חבר מועצה על ידי עובדת עירייה

נדב דקל, תושב נהריה ומשתמש בכיסא ממונע, כתב לראש העיר על בעיות נגישות. משלא נענה, הציב את המכתב בפורום מקומי. רעיה לב, עובדת רווחה בעירייה, נחלצה להגנת ראש העיר: "נדב, הפכת לכלבלב של … [חבר מועצה מהאופוזיציה]?".

לפני שנתייחס לנושא הנגישות, אי אפשר שלא להגיב על הפגיעה בדמוקרטיה באמירה שמשתמעת ממנה שלילת זכות האזרח לפנות לחבר מועצת-עיר לפי בחירתו. נדב לא הכחיש שדיבר עם חבר המועצה, אך ציין שהוא לא קשור לפוליטיקה.

 

העובדת במחלקת הרווחה, גב' רעיה לב, העניקה ראיון די ארוך ל- MYNET (מרץ 2014) בניסיון לתקן את הרושם. בפועל, חוץ מההתנצלות על האמירה "כלבלב" היא הוסיפה דברים שרק מחמירים את הרושם. לדעתה "הוא נלחם בצורה לא מקובלת, בדרך פוליטית. הוא נכה, אבל לא מייצג את הבעיה של כל הנכים. אם היה מצטרף אליהם, זה משהו אחר….". לשיטתה, "נכים" צריכים לפעול רק דרך "אגודות נכים" ולא באמצעות אנשים פוליטיים. זו פטרונות מהסוג הגרוע ביותר לנסות להכתיב לאזרח באיזו דרך לפעול מבין הדרכים המקובלות בחברה דמוקרטית. אגב, הדרך הפוליטית הוכיחה עצמה כאפקטיבית במספר רשויות מקומיות. ראשי הרשויות, שבהן יש (או היו) חברי מועצה עם מוגבלויות, לא סבלו מנוכחותם אלא הוכיחו את דאגתם לרווחת הכלל (כולל תושבים עם מוגבלויות). ולנושא "אגודות נכים", קיבלנו דיווח מתושבים שהעירייה טירפדה התארגנות בנוסח "קהילה נגישה" בכך שלא איפשרה לאנשים להיפגש במקום מתאים ונגיש.

 

העירייה פירסמה (לפי MYNET) גינוי קצר לדברי גב' רעיה לב, אך לא נודע לנו על צעדים אחרים שמתבקשים במקרה כזה. לא נמצאה בכתבה התייחסות עניינית לטענות של נדב.

 

להלן מפגעי הנגישות שנדב מזכיר (נכון ל- 2014):

1. עין שרה – המזרקה, כל מעברי החצייה.
2. מול העירייה – מעבר חצייה ליד סנדביץ בר.
3. ליד בנק הפועלים וארומה – מעבר החצייה.
4. צומת סולד-הרצל – כל מעברי החצייה.
5. כיכר העירייה – מעבר דרך החנייה של מוניות קווי הגליל, כמו שהיה פעם, וכן המעברים באמצע הכיכר, כולל מעבר החצייה שליד קופ"ח כללית.
6. צומת נהריה, ליד הקניון, לגעתון – כל מעברי החצייה.
7. השירותים בסוף הגעתון, ליד הסירה – אין שירותים לנכים, ואין גישה.
8. צומת קפלן-וייצמן – כל מעברי החצייה.
9. צומת סולד-וייצמן – כל מעברי החצייה.
10. צומת קפלן-הרצל – כל מעברי החצייה.

 

ואנחנו נוסיף (מתלונות שהגיעו בנפרד החל מפברואר 2014) את חסימת הגישה לתחנת הרכבת מרחוב לוחמי הגטאות. המעבר היחיד הוא משדרות הגעתון, ושם יש סימון "אין עצירה" ופקחים רושמים דו"חות אפילו לנהגי מוניות. אין מקום להוריד נוסעים ליד התחנה ועל "חנה וסע" אין מה לדבר.

 

באפריל 2014 מתפרסמת כתבה נוספת ב- MYNET. סיעת ה"ירוקים" במועצה הגישה הצעה לסדר היום של מועצת העיר לדיון בנגישות בנהריה.

 

ב- 13.5.2014 ההבטחה להעלות את הנושא לסדר היום במועצת העיר קויימה, ראו בדף נפרד

.


 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

 

 

נהריה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן