Skip to main content

תחנת הרכבת בנהריה

ב- 2014 מתחילות להגיע תלונות על הרעה בפועל בנגישות אל התחנה. הכניסה מרחוב לוחמי הגטאות בוטלה ובכניסה משדרות הגעתון אין מקום להעלאה והורדה של נוסעים

 

בפברואר 2014 מגיעה תלונה על נגישות לקויה אל תחנת הרכבת בנהריה. האפשרות להעלות ולהוריד נוסעים ברחוב לוחמי הגטאות בוטלה והגישה היחידה היא משדרות הגעתון. בכניסה הזאת יש סימון "אין עצירה" ועל חניות נכים צמודות אין מה לדבר (אפשר לסמן חניות נכים בהמשך הרחוב). במובן מסוים הפכו את התחנה ל"זעירה" ותושב העיר סיפר לנו שהוא נוסע לעכו כדי להמשיך דרומה ברכבת, כי אין חניה בתחנת נהריה. אפשר, כמקובל, לגלגל את האחריות לעירייה, אך "רכבת ישראל" צריכה ללחוץ (דרך משרדי התחבורה והפנים, אם נחוץ) שהעירייה תפתור את הבעיה. פנינו לנציבות השוויון ולהנהלת רכבת ישראל.

ב- 14.3.2014 מתפרסמת כתבה בנושא ב"צפון 1" (רשת מקומוני "עומר-מדיה") בעמוד 20 של המהדורה הדיגיטלית. היוזמה לכתבה היא של חברי עמותת "כיוונים", עמותה שמכינה אנשים עם צרכים מיוחדים לחיים עצמאיים. מהתגובות בכתבה אפשר להבין שיש זריקת אחריות בין העירייה ל"רכבת ישראל" בכל הנוגע לסגירת המעבר מרחוב לוחמי הגטאות. נטען שם שראש העיר פנה גם למשרד התחבורה בעניין. "רכבת ישראל" טוענת שהתחנה עצמה נגישה, כולל שירותי הנכים.

 

ב- 19.4.2014 הכותב בדק את הכניסה הישנה מרחוב לוחמי הגטאות. עדיין יש לפחות שני שלטים שמודיעים שהמעבר הזה סגור ומפנים לשדרות הגעתון.

 

לקראת סוף אפריל 2014 מגיעה ההודעה הבאה מנציבות השוויון:

"… בעניין החנייה הנגישה בדקתי את הבעלות על הקרקע ומצאתי כי שטח החנייה הצמודה לתחנת הרכבת נהרייה אינו בבעלות הרכבת/מדינה אלא בעלות פרטית ואין בכוחה של הנציבות לאכוף על הרכבת מתן חנייה נגישה.
הוסבר לי ע"י דוד, מנהל תחנת רכבת נהרייה שאדם עם מוגבלות שיבקש להיכנס בכניסה שנחסמה ויתקשר אליו והוא יפתח לו את המעבר. ( לצערי הרכבת הציבה במקום שלט האוסר כניסה)
…".

למותר לציין שהסידור לפתיחת המעבר בתיאום מראש לא מקובל עלינו וגם לא ידוע ברבים.


באוקטובר 2014 התבצע במקום ביקור של חברת "סיירת הנגישות" של "נגישות ישראל צפון". היא צילמה את סביבת הכניסה הסגורה מרחוב לוחמי הגטאות. מהתמונה הבאה:

 

 

אפשר לראות שניתן להסב את מפרץ החניה שבתמונה (המסומן כרגע "כחול-לבן") לחניות נכים במרחק סביר מהכניסה הישנה לתחנה (שרואים בחלק הימני של התמונה). כמובן שצריך להבטיח רצף תנועה (הנמכות מדרכה והסרת מכשולים) בין החניה לכניסה. 

 


באתר העירייה מכריזים שקניון "ארנה" "צפוי להיפתח לקראת סוף 2013" (?)  בצד הנגדי של כביש 4. נכתב שם "… ייבנה גשר מיתרים מרהיב ביופיו, שיחבר את שני צידי הכביש אל הקומה השנייה…" ושיהיו בקניון חניות חופשיות. מעבר לספיקות שמביעים אנשי מקצוע (ולעיכובים בביצוע), אנחנו חוששים שמרחק ההליכה מחניון הקניון לתחנת הרכבת יהיה ארוך מדי ובודאי לא יפתור את סוגיית ההעלאה וההורדה של הנוסעים.

 

 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

רכבת ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן