Skip to main content

חוף דלילה באשקלון

בחוף "דלילה" נעשה מאמץ להנגיש ברמה גבוהה מהמקובלת ברוב החופים בארץ. בהמשך מתחילות להגיע תלונות על פגיעה באמצעי ההנגשה בגלל היעדר תחזוקה ואכיפה

באפריל 2013 מגיעה התלונה הבאה:

"מצוקת חניות הנכים בחוף דלילה אשקלון אין אפשרות לחנות שלא לדבר על הוצאת מעלית לכסא גלגלים. מרכז הבעיה שאין אפשרות להיכנס אל או לצאת מהחוף לכסא גלגלים – הרמפה חסומה על ידי נהגים לא חושבים ולא מתחשבים! הדבר נמשך מאז הופעת הרמפה והחניות במקום. קורה גם כך שרכב פרטי עם תג חניה לנכה חונה גם כן מול הרמפה וחוסם אותה. תג החניה לא מקנה זכות לחסום את הרמפה. אין פיקוח כלל במקום, לא ראיתי באזור אף פקח במשך כמה שנים.".

המתלונן שלח קישור לסרטון וידיאו שבו רואים רכב חוסם מעבר נגיש ושטח אסור לחניה בין חניות נכים.

 

בתחילת אוגוסט 2013 המתלונן מעדכן:

"הרמפה המדוברת סולקה כלל מהמקום! ואין אפשרות לגשת לחוף כלל. התירוץ המגוחך הוא, שיש עלייה על המדרכה בהמשך. אך היא נמצאת במרחק מהכניסה לחוף.
מדוע אדם נכה צריך ללכת בסיבובים רק על מנת לגשת לחוף? מה עם אנשים הנעזרים בהליכונים?
למה אדם נכה צריך ללכת בחנייה עד למקום, שגם בו, לא בטוח שאפשר לעלות? למה אדם נכה צריך להסתובב בין מכוניות בסיכון להידרס? .. רק בשביל להיכנס לחוף
"

 

המתלונן כתב בעצמו לעיריה וקיבל את התשובה הבאה באמצע אוגוסט 2013:

"נתקבלה למחלקת אחזקה תוכנית מאושרת על ידי רשות תמרור ובה נדרשנו לבצע מפרץ אוטובוס והחזרת שתי חניות נכים בחנייה העליונה של חוף דלילה. בפעולה זו פונתה הרמפה על מנת שאוטובוס יוכל לחנות בבטחה במפרץ ומשם להוריד את הנוסעים בעלי צורך נגישות באוטובוס נגיש על ידי רמפה מתכווננת. באזור בו מוקמו שתי חניות לנכים עם תמרור קיימת הנמכה תקנית לעגלת נכים עם מעבר של 1.30 מטר המסומן בקווים לבנים לצורך אכיפה. במקום זה לא ניתן להחנות רכבים. כמו כן, קיימת עוד חניה בחוף דלילה, בצמוד לחוף ובה קיימות שש חניות לרכבים לבעלי מוגבלויות כאשר בדרך שמובילה מהחניה קיימת ירידה נגישה עם שביל נגיש מבטון לאזור שתי סככות הצללה ובהמשך לכך קיימת עוד דרך נגישה מדק המגיעה עד לשפת המים. בשתי החניות ניתן להגיע עד קצה המים בדרך נגישה".

 

המתלונן הגיב מיד על תשובת העירייה כך: "רוב הדברים כאן אינם כמו שכתוב… הדבר הפוגע זה שבמקום הירידה שמו פח זבל, ההנמכה היא גם ליד פחי זבל. החליפו את הנכים בפחים.

בהקשר החניות הנוספות, נכון הן ישנן, אך הם לא דאגו לדרך אל החניות, אין שם אספלט, אפילו לא משהו דומה. הירידה היא חולות עם בורות מסוכנים. אדם נכה צריך להיטלטל באוטו ישוב על העגלה שלו.  בנוסף, ששת החניות תמיד חסומות על ידי רכבים רגילים ללא תג והחניה מתמלאת בצעירים ששותים ושרים קריוקי במקום.

מה בהמשך החניה? בדיוק על מה שדיברה הגברת ברדיו שהגיעה עם אבא שלה. מהחניות יש שביל בטון עד לסככות, משם היה שביל מעץ כמעט עד למים, לא תאמין איזו התרגשות הייתה לי להגיע ליד המים. לפני שנה הפסיקו לנקות אותו מחול, וכרגע הם העיפו אותו לגמרי. אין גישה קרוב למים יותר. בנוסח כזה אין שום תועלת מהחניות שהם עשו, זו התגרות באוכלוסיית הנכים.".
 
תוכנית הרדיו המוזכרת לעיל היא "יהיה בסדר" בגל"צ (7.8.2013). הנושא העיקרי שם היה חניה, ניקיון ואכיפה. מצב הנגישות הוזכר ללא פירוט. מנהל החוף רמז בתוכנית שהבעיות נובעות מהתנהגות מבקרים שמגיעים מחוץ לעיר…
 
ביוני 2020, בין שני "גלי הקורונה", התפרסמה ב"ידיעות הדרום" כתבה של שמוליק חדד על מצב הנגישות בחוף. לפי הכתבה, שביל העץ שהגיע עד קו המים מפורק ויש בעיות גם באזור חניות הנכים. חבר המועצה (והממונה על הנגישות בעיר), מר יורם גניש, הבטיח להעלות את הנושא בישיבה אצל ראש העיר. המצב לא תואם את המובטח באתר העירייה (ראו בקישורים למטה).
 

מידע נוסף וקישורים

 
 
 

אילוסטרציה באדיבות WEBSTOCKPRO

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן