Skip to main content

חוף הנכים הרצליה

חוף הנכים היה סמל לנגישות לאורך השנים. אפשר היה להגיע עם רכב עם תו נכה עד המים. ב- 2007 החליטה העירייה לבצע סלקציה בין הנכים לפי סוג התו

 

 

מכניסים רכב עם "תו עגלה" (סמל כיסא גלגלים), לא מכניסים רכב עם תו "משולש". נוצר מצב שנכים עם מגבלות ניידות קשות (למשל נכים שזקוקים לקביים ומכשירי הליכה) נאלצים לחנות מאות מטרים מהחוף עצמו. התלונות הגיעו גם למקומונים ולרשת א' שדיווחו על הנושא בהרחבה.

יש טענה שאין מספיק מקום על החוף לכל הנכים שרוצים להגיע (בעיקר בשעות השיא בעונות החמות). כפי שנטען גם במקומות אחרים, יש בעיה עם תוים מזוייפים, שימוש לרעה ע"י בני משפחה ותוים שניתנו, לכאורה, ללא בדיקה מעמיקה. הפתרון ה"קל" של רשויות שונות (הכרה ב"תו עגלה" בלבד) לא מקובל עלינו כי הוא מקפח מוגבלי ניידות אמיתיים שהזכויות שהתו הקנה להם נחוצות להם.

הוצאנו מכתב לראש העיר ובו, בין השאר, בקשה שהשומר יבדוק אם הנכה בעל הרכב נמצא בו ואם תו הנכה נראה אמין ומתאים לפרטי הרכב. כמו-כן מוצעת חלוקה בין המגרשים כך שיתאפשר ניצול אופטימאלי ככל האפשר של המרחב הקיים ע"י נכים שרוצים לבלות בחוף. בסוף מאי 2007 יצאה הודעה שההבחנה בין סוגי התווים מבוטלת. הנושא דווח במקומון LOCAL ובתוכנית "הכל צפוי" ברשת א' (30.5.2007).

עיריית הרצליה ידועה כמובילה בתחום הנגישות ובדאגה לחופי הרחצה ואנחנו מקווים שהאפיזודה הזאת לא תעיב על הרושם.

באוגוסט 2010 הגיעה תלונה על השביל שמיועד למוגבלי ניידות, אך לא מגיע עד קו המים. כמו-כן שעות פתיחת החניה לרכב עם תג נכה מוגבלות ויש רצון להגיע בקיץ בשעות מאוחרות יותר. פנינו לעירייה וקיבלנו כתשובה הפניה לאתר של החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה. העיסוק העיקרי של החברה (כפי שמשתקף מכתובת האתר ומתוכן הדף הראשי) הוא במרינה, אך יש דף פנימי עם מצגת לתוכנית חוף הים בהרצליה (יוני 2010, הקישור נמחק). ביקשנו הבהרות נוספות כי מהנוסח של המצגת אפשר להבין שיש כוונה להרחיק כל רכב מהחוף (פרט לרכבי הצלה וחירום) ולמנוע סלילת דרכים בחוף. לעומת זאת, בדף על פיתוח טיילת החוף מובטח: "בחלקה הצפוני של הטיילת יוקם מתקן מעלית שישמש את המוגבלים והנכים, אמהות לילדים עם עגלות ואוכלוסיה מבוגרת. לכל אלה יתאפשר לרדת במעלית, לצעוד לאורך שביל ולהגיע עד קו המים, ללא צורך לרדת לחול הים".

 

ביוני 2019 מגיעה תלונה על נגישות המלתחות בחוף אכדיה לילדים עם מוגבלות שזקוקים לסיוע צמוד.


 מידע נוסף וקישורים

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן